Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ölçmenin temel ilkeleri, ölçme hatalarının çeşitleri ve hesaplanmasını yapabilme. Ölçü aletlerinin çalışma ilkelerini tanıyabilme. Elektrik ve elektronik büyüklükleri ölçebilme
Dersin İçeriği:
Ölçme temel ilkeleri, ölçme hataların çeşit ve tespitleri, sıcaklık ölçümü, AC ve DC sistemlerde akim, gerilim, frekans, iş, güç vb. temel elektriksel büyüklüklerin ölçülmesi ve ilgili ölçü aletlerin temel yapı ve devre bağlantı şekilleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ölçme temellerini,fiziki büyüklükleri bilme ve ölçme aletleri kullanarak ölçebilme | 1,6,10,12 | 1,3,5 | A,B,C,D,F |
Elektrik ve elektronik büyüklükleri ölçebilir, ölçme aletlerini kullanabilme | 1,6,10,12 | 1,3,5 | A,B,C,D,F |
Ölçme hatalarını hesap edebilme ve ölçme aletlerinin klaibrasyonunu yapabilme | 1,6,10,12 | 1,3,5 | A,B,C,D,F |
Elektrik devre elemanlarını ve parametrelerini ölçebilme | 1,6,10,12 | 1,3,5 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel kavramlar ve birimler | Konunun okunması |
2 | Ölçme hataları ve kalibrasyon | Konunun okunması |
3 | Fiziksel büyüklüklerin ölçülmesi,kumpas,mikrometre,komperatör,açı ölçer | Konunun okunması |
4 | Pnömatik Ölçme Aletleri | Konunun okunması |
5 | DC ve AC Ölçmeleri | Konunun okunması |
6 | Galvanometre, voltmetre, ampermetre kullanımı | Konunun okunması |
7 | Akım değerlerinin ölçülmesi | Konunun okunması |
8 | Gerilim değerlerinin ölçülmesi + Ara Sınav | Ders Çalışması |
9 | Ohmmetreler ve direnç ölçümü | Konunun okunması |
10 | Multimetreler, ve Ampermetreler | Konunun okunması |
11 | Devre elemanları ve parametrelerinin ölçülmesi | Konunun okunması |
12 | Edüstriyel ölçmeler (ısı, manyetik ve basınç transdüser ve sensörleri) | Konunun okunması |
13 | Edüstriyel ölçmeler (optik ve ses transdüser ve sensörleri - Transdüser uygulamaları) | Konunun okunması |
14 | Osiloskop ile ölçmeler | Konunun okunması |
15 | Final Sınavı | Ders Çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Slaytları |
Diğer Kaynaklar |
Grundlagen der elektrischen Messtechnik.(Prof. Dr.-Ing. H. Haase, Prof. Dr.-Ing. H. Garbe)
Schrüfer, E. Elektrische Messtechnik, Jörg Hoffmann: Taschenbuch der Messtechnik Profos Pfeifer: Handbuch der industriellen Messtechnik Elektrik ve Elektronik Ölçmeleri.Halit Pastacı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Fiziksel büyüklükleri ölçme,Devre elemanlarının ölçülmesi |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | X | ||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | |||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |