Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Öğrencilere 3D Modellemesi temel Bilgilerini vermek Böylelikle iş hayatlarında 3D çizim ve modelleme bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak ve geliştirmelerinde yardımcı olmak
Dersin İçeriği:
Solidworks komutlarını ,katı cisim ve parçalarının modellemesini ve çizimini pratik alıştırmalar yoluyla öğretmek
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğrenciler 3D Çizim ve modelleme mantığını ve işlevini bilirler | 4,6,9,13,14 | 1,2,3,4,7,11 | A,B;C,D,F |
| Öğrenciler Solidwork programı ile ilgili temel komutları öğrenirler | 4,6,9,13,14 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
| Öğrenciler muhtelif parçaları 3D ile çizebilme ve modelleme yeteneğini kazanırlar | 4,6,9,13,14 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
| Öğrenciler gerekli bilgilerle donanmış olarak ve ilerde kendilerini geliştirerek hatta teknik ressam olarak çalışabilecek yetenek kazanırlar | 4,6,9,13,14 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | 3D Modellemesine giriş | |
| 2 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 3 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 4 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 5 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 6 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 7 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 8 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar+Ara Sınav | |
| 9 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 10 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 11 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 12 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 13 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 14 | 3D Modellemesi ile ilgili örnekler ve alıştırmalar | |
| 15 | Bitirme Sınavı | |
Kaynaklar
|
|||||||
Materyal Paylaşımı
|
|||||||||
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 1 | 5 |
| Derse Devam | 14 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
| PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
| PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
| PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
| PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||