Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Elektrik ve elektronik devreleri oluşturan temel devre elemanlarının ve bu elemanlar ile oluşturulan temel devre yapılarının tanıtılması, ölçümlerinin öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği:
Elektrik ve elektroniğin asal büyüklükleri, pasif ve bazı aktif devre elemanları, bunların temelinde oluşturulmuş örnek devreler, bileşenler ve örnek devreler üzerinde ölçmeler, hesap ve benzetimler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Elektriksel temel büyüklükleri, tanımlarını ve aralarındaki ilişkiyi bilir. | 1,2,3,4,5,6,8.11,12,14 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Pasif ve bazı aktif temel devre elemanlarının işlev ve güç aralılarını bilir. | 1,2,3,4,5,6,8.11,12,14 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Doğru gerilim koşullarında ölçüm yapmak için gerekli donanımı tanır ve kullanmasını bilir. | 1,2,3,4,5,6,8.11,12,14 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
| Kayıplı reaktif devrelerde zamana göre değişen büyüklükler koşullarında ölçümler yapar, bunun için gerekli donanımı tanır, kurulum ve kullanmasını bilir. | 1,2,3,4,5,6,8.11,12,14 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
| Temel devre örneklerini gerçekleştirebilir, bu devreler üzerinde ölçümler yapabilir. | 1,2,3,4,5,6,8.11,12,14 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
| Uygulamada ve laboratuarda elektrik ve elektronik devre ve sistemlerle ilgli tehlikeler ile bunlara karşı alınacak önlemleri özümser. | 1,2,3,4,5,6,8.11,12,14 | 1, 2, 3, 4, | A, B, C, D |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Birim Sistemleri, Türemiş Büyüklükler, Eektriksel Yük, Gerilim, Enerji | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 2 | Direnç, Güç, Enerji, Zamana Bağımlılık, Dirençli Devreler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 3 | Uygulamada Elektrikli ve Elektronik Sistemlerde Tehlikeler ve Güvenlik Önlemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 4 | Dirençli Devrelerde Gerilim ve Akım Ölçümleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 5 | Ohm ve Kirchoff Yasaları, Devrelerin Çözümü için Analitik Yollar | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 6 | Elektrik Devrelerini Çözme ve Ölçmede Benzetim Yazılımları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 7 | Ölçme hataları ve Hata Kaynakları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 8 | Thevenin ve Norton Teoremleri + Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 9 | Maksimum Güç Transferi, Ölçümle Kanıtlanması | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 10 | Kondansatör ve Bobin Üzerinde Ölçümler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 11 | RC ve RL Devreleri ve Ölçümleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 12 | Sinusoidal Büyüklükler, Periyot, Frekans Ölçümü ve Osiloskop | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 13 | RLC Devreleri Üzerinde Ölçümler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 14 | Yarı İletken Bileşenler, Yarı İletken Bileşenlerin Test ve Ölçümü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 15 | Final Sınavı | Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları, Laboratuar Notları |
| 2Diğer Kaynaklar |
Taschenbuch der Elektrotechnik : Grundlagen und Elektronik, Ralf Kories, Heinz Schmidt-Walter, Frankfurt am Main : Harri Deutsch, 2006
Elektrik devrelerinin temel özellikleri, Gültekin Yıldız, İstanbul ,Boğaziçi Üniversitesi, 1974 Elektriksel Ölçme ve Ölçüm Cihazları, Nurettin Abut, Farzin Asadi, ISBN: 6052012734 |
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
| Ödevler | Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe |
| Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Kısa Sınav | 4 | 10 |
| Yoklama | 14 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Proje | - | --- |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
| DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Kısa sınav | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Proje | |||
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
| Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
| PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||||
| PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||||
| PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | x | ||||||
| PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||||
| PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | x | ||||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Kısa sınav | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Proje | |||
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||