Course Language: 
English
Course Coordinator: 
Courses given by: 
Course Objectives: 
Elektrik ve elektronik devreleri oluşturan temel devre elemanlarının ve bu elemanlar ile oluşturulan temel devre yapılarının tanıtılması, ölçümlerinin  öğrenilmesi ve uygulanması.
Course Content: 
Elektrik ve elektroniğin asal büyüklükleri, pasif ve bazı aktif devre elemanları, bunların temelinde oluşturulmuş örnek devreler, bileşenler ve örnek devreler üzerinde ölçmeler, hesap ve benzetimler.
Course Methodology: 
1. Anlatım   2. Problem Çözme   3. Soru - Cevap    4. Laboratuvar  Çalışması 5. Atölye Çalışması   6. Proje   7. Örnek Olay   8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.  Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Course Evaluation Methods: 
A. Ara Sınav   B. Final   C. Yoklama   D. Kısa Sınav  E. Sunum   F. Ödev   G. Proje  H. Uygulama  
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
| Elektriksel temel büyüklükleri, tanımlarını ve aralarındaki ilişkiyi bilir. | 1 | 1, 2, 3 | A, B, C, D | 
| Pasif ve bazı aktif temel devre elemanlarının işlev ve güç aralılarını bilir. | 2 | 1, 2, 3 | A, B, C, D | 
| Doğru gerilim koşullarında ölçüm yapmak için gerekli donanımı tanır ve kullanmasını bilir. | 10 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D | 
| Kayıplı reaktif devrelerde zamana göre değişen büyüklükler koşullarında ölçümler yapar, bunun için gerekli donanımı tanır, kurulum ve kullanmasını bilir. | 5, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D | 
| Temel devre örneklerini gerçekleştirebilir, bu devreler üzerinde ölçümler yapabilir. | 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D | 
| Uygulamada ve laboratuarda elektrik ve elektronik devre ve sistemlerle ilgli tehlikeler ile bunlara karşı alınacak önlemleri özümser. | 10 | 1, 2, 3, 4, | A, B, C, D | 
Course Flow
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
| 1 | Birim Sistemleri, Türemiş Büyüklükler, Eektriksel Yük, Gerilim, Enerji | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 2 | Direnç, Güç, Enerji, Zamana Bağımlılık, Dirençli Devreler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 3 | Uygulamada Elektrikli ve Elektronik Sistemlerde Tehlikeler ve Güvenlik Önlemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 4 | Dirençli Devrelerde Gerilim ve Akım Ölçümleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 5 | Ohm ve Kirchoff Yasaları, Devrelerin Çözümü için Analitik Yollar | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 6 | Elektrik Devrelerini Çözme ve Ölçmede Benzetim Yazılımları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 7 | Ölçme hataları ve Hata Kaynakları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 8 | Thevenin ve Norton Teoremleri + Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 9 | Maksimum Güç Transferi, Ölçümle Kanıtlanması | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 10 | Kondansatör ve Bobin Üzerinde Ölçümler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 11 | RC ve RL Devreleri ve Ölçümleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 12 | Sinusoidal Büyüklükler, Periyot, Frekans Ölçümü ve Osiloskop | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 13 | RLC Devreleri Üzerinde Ölçümler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 14 | Yarı İletken Bileşenler, Yarı İletken Bileşenlerin Test ve Ölçümü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
| 15 | Final Sınavı | Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık | 
Recommended Sources
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları, Laboratuar Notları | 
| 2Diğer Kaynaklar | 
			Taschenbuch der Elektrotechnik : Grundlagen und Elektronik, Ralf Kories, Heinz Schmidt-Walter, Frankfurt am Main : Harri Deutsch, 2006
 Elektrik devrelerinin temel özellikleri, Gültekin Yıldız, İstanbul ,Boğaziçi Üniversitesi, 1974 Elektriksel Ölçme ve Ölçüm Cihazları, Nurettin Abut, Farzin Asadi, ISBN: 6052012734  | 
Material Sharing
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe | 
| Ödevler | Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe | 
| Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final | 
Assessment
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | 
| Ödev | 2 | 5 | 
| Kısa Sınav | 4 | 10 | 
| Yoklama | 14 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 30 | 
| Final Sınavı | 1 | 50 | 
| Proje | - | --- | 
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Course’s Contribution to Program
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Elektronik ile ilgili kavramları bilir, Elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | X | ||||
| 2 | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirlemebecerisini kazanır. | X | ||||
| 3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | |||||
| 7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | |||||
| 9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre korumabilincine sahip olarak mezun olur. | X | ||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | |||||
| 12 | Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. | X | ||||
ECTS
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI | 
			Süresi (Saat)  | 
			Toplam İş Yükü (Saat)  | 
| Ders Süresi | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Ödev | 2 | 4 | 8 | 
| Kısa sınav | 4 | 1 | 4 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | 
| Proje | |||
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||