Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı işletmelerde kullanılan ekipman ve operasyonlar için bakım ve hizmetleri organize etmektir.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin ve ekipmanların doğru ve sürekli çalışmasını sağlamak için kritik ekipmanların tanımlanması ve gerekli yedek parçaların saklanması. Düzenli bakımı planlamak ve gerekli yedek parça listelerini oluşturmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(MEC Program Çıktıları için hazırlanmıştır, AUT, IAT, ELT Program bazlı öğrenme çıktıları 3.sayfada tanımlıdır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğrenciler, teknik sistemlerin operasyonların güvenliği üzerindeki etkilerini ve önleyici bakımın gerekliliğini tanımlayabilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Öğrenciler bakım ihtiyaçlarını belirlemek için bakım planlarını kullanabilir ve prosedürleri uygulayabilirler | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Öğrenciler güvenlik donanımlarını kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Öğrenciler hata analizleri oluşturabilir ve bakım çalışmalarının sonuçlarını belgelere dahil işleyebilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Öğrenciler sensörleri ve aktüatörleri ayarlayabilir ve sistem parametrelerini kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | |||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
| 1 | Önleyici ve Kestirimci Bakımın, Teknik sistemlerin işletme güvenliği üzerindeki etkileri ve gerekliliği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 2 | Mekatronik sistemlerin blok diyagramları, etki ve fonksiyon diyagramları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 3 | Sensörlerin ve aktüatörlerin kontrol edilmesi ve ayarlanması, sistem parametreleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 4 | Gerekli ölçüm yöntemleri, Mekanik, elektriksel, pnömatik / hidrolik sistemlerde sorun giderme yöntemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 5 | Elektriksel ve mekanik sistemleri koruyucu önlemleri ve, koruma düzenlemeleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 6 | Hata analizi, hataların tipik nedenleri. Kontaminasyon, yorgunluk, tüketim, aşınma, korozyon, titreşim, sıcaklık, kavitasyon ve etkileri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 7 | Mekatronik sistemlerin devreye alınması ve protokol | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 8 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 9 | Arıza analizi, arızaların tipik nedenleri, süreç görselleştirme, teşhis sistemleri, uzaktan teşhis | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 10 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 11 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 12 | Denetleme, güvenlik ekipmanlarının kontrol prosedürleri -1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 13 | Denetleme, güvenlik ekipmanlarının kontrol prosedürleri -2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 14 | Arıza dokümantasyonu, onarım protokolü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 15 | Final Sınavı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | ||||
| Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları | |||
| Diğer Kaynaklar | Fachwissen Kaltetechnik für industrielle und gewerbliche Praxis.K.Reisner, Fach Kenntnisse Metall, Industrie Mechanicker, MAK Projektierung (Propellerantrieb) - Projectguide | |||
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | |
| Ödevler | |
| Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 |
| Derse Devam | 14 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
| PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
| PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | X | ||||
| PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | x | ||||
| PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | x | ||||
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | X | ||||
| PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
| PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
| PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
| PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | |||||
| Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | |||||
| 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
x | ||||
| 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştiri. | |||||
| 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
| 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 2 | 1 | 2 |
| Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 92 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||