Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı işletmelerde kullanılan ekipman ve operasyonlar için bakım ve hizmetleri organize etmektir.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin ve ekipmanların doğru ve sürekli çalışmasını sağlamak için kritik ekipmanların tanımlanması ve gerekli yedek parçaların saklanması. Düzenli bakımı planlamak ve gerekli yedek parça listelerini oluşturmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
(MEC Program Çıktıları için hazırlanmıştır, AUT, IAT, ELT Program bazlı öğrenme çıktıları 3.sayfada tanımlıdır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, teknik sistemlerin operasyonların güvenliği üzerindeki etkilerini ve önleyici bakımın gerekliliğini tanımlayabilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler bakım ihtiyaçlarını belirlemek için bakım planlarını kullanabilir ve prosedürleri uygulayabilirler | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler güvenlik donanımlarını kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler hata analizleri oluşturabilir ve bakım çalışmalarının sonuçlarını belgelere dahil işleyebilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler sensörleri ve aktüatörleri ayarlayabilir ve sistem parametrelerini kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,7,8,12,15 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Önleyici ve Kestirimci Bakımın, Teknik sistemlerin işletme güvenliği üzerindeki etkileri ve gerekliliği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
2 | Mekatronik sistemlerin blok diyagramları, etki ve fonksiyon diyagramları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
3 | Sensörlerin ve aktüatörlerin kontrol edilmesi ve ayarlanması, sistem parametreleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
4 | Gerekli ölçüm yöntemleri, Mekanik, elektriksel, pnömatik / hidrolik sistemlerde sorun giderme yöntemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
5 | Elektriksel ve mekanik sistemleri koruyucu önlemleri ve, koruma düzenlemeleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
6 | Hata analizi, hataların tipik nedenleri. Kontaminasyon, yorgunluk, tüketim, aşınma, korozyon, titreşim, sıcaklık, kavitasyon ve etkileri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
7 | Mekatronik sistemlerin devreye alınması ve protokol | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
8 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
9 | Arıza analizi, arızaların tipik nedenleri, süreç görselleştirme, teşhis sistemleri, uzaktan teşhis | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
10 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
11 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
12 | Denetleme, güvenlik ekipmanlarının kontrol prosedürleri -1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
13 | Denetleme, güvenlik ekipmanlarının kontrol prosedürleri -2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
14 | Arıza dokümantasyonu, onarım protokolü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
15 | Final Sınavı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları | |||
Diğer Kaynaklar | Fachwissen Kaltetechnik für industrielle und gewerbliche Praxis.K.Reisner, Fach Kenntnisse Metall, Industrie Mechanicker, MAK Projektierung (Propellerantrieb) - Projectguide |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | X | ||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | x | ||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | x |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | X | ||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | |||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | |||||
2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
x | ||||
3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştiri. | |||||
4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |