Farklı Yapay Zeka yaklaşımlarını ve algoritmalarını tanımlama ve açıklama.
Yapay Zeka problemlerini formüle etme ve çözme.
Yapay Zeka uygulamalarının sosyal ve etik etkilerini değerlendirme.
Kendi Yapay Zeka projelerini tasarlama, uygulama ve sonuçlarını test etme
Yapay Zekanın sunduğu fırsatları ve zorlukları anlama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapay Zekanın temel prensiplerini, kavramlarını ve algoritmalarını tanımlayabilir ve açıklayabilirler. | 2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D, F |
Yapay Zekanın bilgisayar biliminde ve genel olarak toplumda nasıl kullanıldığını anlayabilirler. | 2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D, F |
Yapay Zeka problemlerini formüle edebilir ve çözebilirler. | 2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D, F |
Yapay Zeka modellerini veri kümeleri üzerinde eğitebilir ve kendi Yapay Zeka projelerini tasarlayabilir, uygulayabilirler. | 2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D, F |
Yapay Zekanın sunduğu fırsatları ve riskleri değerlendirebilir ve öngörülerde bulunabilirler. | 2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Yapay Zekanın Tanımı, Kökenleri ve Gelişimi. | ||
2 | Farklı Yapay Zeka Yaklaşımları, Yapay Zekanın Geleceği. | ||
3 | Yapay Zekanın Faydaları ve Riskleri, Etik Sorunlar ve Kaygılar, Yapay Zekanın Toplumsal Etkisi. | ||
4 | Temel Kavramlar: Doğal Dil İşleme (NLP), Büyük Dil Modeli (LLM), Makine Öğrenmesi (ML), Derin Öğrenme (DL). | ||
5 | Veri Toplama ve İşleme, Tahmine Dayalı Modellere Giriş. | ||
6 |
Tahmine Dayalı Modeller I:
|
||
7 |
Tahmine Dayalı Modeller II:
|
||
8 | Ara Sınav | ||
9 |
Prompt Engineering Temelleri:
|
||
10 |
Prompt Engineering Temel Teknikler:
|
||
11 |
Prompt Engineering Örnekleri:
|
||
12 |
Prompt Engineering İleri Teknikler I:
|
||
13 |
Prompt Engineering İleri Teknikler II:
|
||
14 |
Sohbet Robotları:
|
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Kaynaklar, Slaytlar |
Ödevler | Yapay zeka ile Sohbet robotu oluşturma |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 10 |
Kısa Sınavlar | 1 | 5 |
Yoklama | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular
Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar |
|||||
2 |
Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.
Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur |
X | ||||
3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | X | ||||
4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | ||||
5 |
İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.
Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
X | ||||
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | |||||
2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | |||||
3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | |||||
2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
x | ||||
3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştiri. | |||||
4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | |||||
5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | x | ||||
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili
matematiksel hesaplamaları yapar. |
|||||
2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
5 |
Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni
teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. |
|||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Kısa sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |