Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Girişimciliğin temel prensiplerini analitik bir bakış açısıyla kavramak; öğrencilerin girişimcilik kariyerine adım atma veya kendi işlerini kurma becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Girişimlerin verimli, sürdürülebilir ve küresel pazarlara entegre bir şekilde yönetilmesi üzerine yöntemler ve uygulamalı örnekler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Girişimcilik mantığını, analitik bir bakış açısıyla öğrenerek iş kurabilme, risk alma, farklı bakış açılarından bakabilme, belirsizlikle başa çıkma ve bunları yönetme tekniklerini öğrenir | 6,7,8,10, 11,13,14 | 1,3,6,8,9,10 | A,B,C,E,F |
İş fikirlerini pazara sunabilmek için fikir, ürün, fiyatlama, Pazar ile buluşma ve yatırım süreçlerini öğrenir | 6,7,8,10, 11,13,14 | 1,3,6,8,9,10 | A,B,C,E,F |
İşletmelerde verimli, sürekli ve dünyaya entegre işletme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur | 6,7,8,10, 11,13,14 | 1,3,6,8,9,10 | A,B,C,E,F |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 |
Giriş ve Girişimcilik Temelleri
|
|||
2 |
Girişimcilik Zihniyeti ve Liderlik
|
|||
3 |
İş Fikri Geliştirme ve Fikir Testi
|
|||
4 |
Pazar ve Rekabet Analizi
|
|||
5 |
İş Modeli ve Değer Önerisi
|
|||
6 |
Finansal Planlama ve Finansman Kaynakları
|
|||
7 | Ara Sınav | |||
8 |
Girişimcilik Ekosistemi ve Destek Programları
|
|||
9 |
Büyüme Stratejileri ve Sürdürülebilirlik
|
|||
10 |
Gerçek Hayat Vaka Çalışmaları ve Başarılı Girişimcilik Örnekleri
|
|||
11 |
Final Projesi: İş Planı Geliştirme
|
|||
12 |
Final Projesi: İş Planı Geliştirme
|
|||
13 |
Final Projesi
|
|||
14 |
Final Projesi
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders Uygulama Notları ve Sunumları |
Diğer Kaynaklar | Kaynak Kitaplar ve internet linkleri (Ders başlangıcında bildirilecek) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Uygulama notları, interaktif slaytlar |
Ödevler | Basılı Notlar, Sunumlar |
Sınavlar | Kısa sınav (Yazılı/Sözlü) , Ara sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 10 |
Kısa Sınavlar | ||
Yoklama | 14 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı (Dönem projesi) | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları – BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Programa Katkı Düzeyi Açıklama: 1 Çok Düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok Yüksek
DERSE ÖZEL ÇIKTILARA KATKILAR
- Girişimcilik ekosisteminin temel bileşenlerini ve işleyişini açıklar.
- Girişimcilik zihniyetini geliştirir; risk alabilme ve belirsizlikle başa çıkma becerisi kazanır.
- Yenilikçi iş fikirleri geliştirme ve problem çözme becerisine sahip olur.
- Pazar araştırması yaparak hedef müşteri gruplarını tanımlar ve rekabet analizi yapabilir.
- İş modeli tuvali kullanarak iş modeli geliştirme ve değer önerisi oluşturma yeteneği kazanır.
- Finansal projeksiyonlar yaparak gelir-gider tahminleri oluşturur ve finansman kaynaklarını değerlendirir.
- Ulusal ve uluslararası destek programları ve teşvikler hakkında bilgi sahibi olur.
- İşletme büyüme stratejileri geliştirir ve sürdürülebilirlik prensiplerini anlar.
- Vaka çalışmalarıyla analitik düşünme ve sorun çözme becerisini geliştirir.
- İş fikrini sunmak için kapsamlı bir iş planı hazırlama ve sunma yeteneği kazanır.
- Fikirlerini gerçeğe dönüştürme süreçlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır.
- Uygulama ve deney yoluyla iş fikrini değerlendirme, test etme ve revize etme yeteneğini geliştirir.
- Girişimcilikte yaratıcı düşünme ve inovatif çözümler geliştirme kapasitesini artırır.
- İş fikirlerini pazara sunabilmek için stratejik düşünme ve etkili karar alma becerisi kazanır.
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Kısa sınav | |||
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |