Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Almanya’da iş görüşmesi yapabilme, iş ahlakına ve iş arkadaşlarına uyum ile genel mesleki teknik terimleri edinme, günlük hayatta gerekli diyalogu sağlayabilmek
Dersin İçeriği:
Teknik Almanca ve Teknik Sohbetler, İş Diyalogları, Kültürel/Teknik Diyaloglar, İş Başvuru ve işyerinde görüşme terimleri, Almanya’da günlük sosyal hayat ve terimler
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknik Almanca ve Teknik Sohbetler, İş Diyaloglarını öğrenerek kariyerine Almanca hazırlanmak | 6,10,11,13,14,15 | 1,3,8,9,10 | A,B,C,D,E |
Kültürel/Teknik Diyaloglar, İş Başvuru ve işyerinde görüşme terimlerini kullanarak iş hayatına hazırlanmak | 6,10,11,13,14,15 | 1,3,8,9,10 | A,B,C,D,E |
Almanya’da günlük sosyal hayat ve terimleri öğrenerek geliştirmek | 6,10,11,13,14,15 | 1,3,8,9,10 | A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş + Alman İş Kültürü ve Tarihi | |
2 | Almanya’da İletişim Kültürü, İş Hayatı ve beklentiler | |
3 | Günlük hayatta iletişim, sohbetler | |
4 | Almanya’da İş alanları, İş arama yöntemleri | Internet araştırma |
5 | Özgeçmiş Düzenleme, İş Görüşmeleri | Örnek CV’ler |
6 | İş görüşmeleri, koşulları örnekleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
9 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
10 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
11 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
12 | Teknik rapor Düzenleme & Sözlü İş durumu aktarma | |
13 | Teknik rapor Düzenleme & Sözlü İş durumu aktarma | |
14 | İş Arkadaşları ile iletişim / İş Sonrası-Sosyal aktiviteler | |
15. | Final Sınavı |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Uygulama notları, interaktif slaytlar |
Ödevler | Basılı Notlar, Yu-learnt Yeditepe Üniversitesi |
Sınavlar | Kısa sınav (Yazılı/Sözlü) , Ara sınav, Final Sınavı (Yazılı/sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | - | - |
Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları – BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
Programa Katkı Düzeyi Açıklama: 1 Çok Düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok Yüksek
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödev | - | - | - |
Kısa sınav | 2 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |