Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Sürücüsüz araçlar alanında yapılan ilerlemeleri ve güncel uygulamaları öğrencilere aktarmak.
Dersin İçeriği:
Mobil robotların kinematik modellemesi, araç hareket ve çevre algılayıcıları ile lokalizasyon ve haritalama, segmentasyon, hareket planlaması, engellerden kaçınma ve kontrol. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Otonom robot yazılım kütüphane mimari ve bileşenlerini tanımlayabilme | 3,5,6,7,9,12,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Hareketli robotların kinematik modellerini elde edebilme | 3,5,6,7,9,12,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Görsel ve Lidar veriler kullanarak nesneleri tespit edebilme | 3,5,6,7,9,12,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Robotu konumlama bilgi ve becerisi sergileme | 3,5,6,7,9,12,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |||
1 | Sürücüsüz araç mimarileri ve bileşenlerini tanımlayabilme | ||||
2 | Mobil Robot Kinematiği | ||||
3 | Koordinat Dönüşümleri | ||||
4 | Görüş Sensörleri | ||||
5 | Otonom Sürüşte Görme | ||||
6 | Otonom Sürüşte Lidarlar | ||||
7 | ROS'a Giriş | ||||
8 | Ara Sınav 1 | ||||
9 | Sensor Füzyonu | ||||
10 | Çoklu Hedef Takibi | ||||
11 | Lokalizasyon | ||||
12 | SLAM | ||||
13 | Hareket Planlama | ||||
14 | Kontrol |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | R. Siegwart, IR. Nourbakhsh, and D. Scaramuzza, Introduction to Autonomous Mobile Robots, 2nd ed., MIT Press, 2011 |
Diğer Kaynaklar | Thrun, Burgard, Fox, Probabilistic Robotics, MIT Press, 2005 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Ders slaytları |
Ödevler | 1 adet ödev |
Sınavlar | 1 adet kısa sınav, 1 adet ara sınav, 1 adet final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Derse Devamlılık | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | X | ||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | |||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründeki yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları – BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları – BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları – YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,79 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |