Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Robot tiplerinin ve uygulama alanlarının öğretilmesi, robotların kinematik ve kinetik özellikleri ile mekanizmalarının tanıtılması, robotların hareket tiplerinin öğretilmesi, robot program çeşitleri hakkında bilgilendirme
Dersin İçeriği:
Robot tipleri, robotların kinematiği ve kinetiği, robot mekanizmaları, sensörler, aktörler, programlama esasları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Robotların çeşitlerini,hareket imkanlarını ve kullanılma alanlarını bilir | 2,5,7,8,9 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Koordinat sistemleri hakkında bilgi sahibidir | 2,5,7,8,9 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Robotların sensörleri ve aktörleri hakkında bilgi sahibidir | 2,5,7,8,9 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Robotların programlama esaslarını bilir | 2,5,7,8,9 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Robotların yapısı | Konunun okunması |
2 | Robotlarda pozisyon ve oryantasyon | Konunun okunması |
3 | Fonksiyonlarına, boyutlarına ve uygulama alanlarına göre robot çeşitleri | Konunun okunması |
4 | Manipülatörler,robotik kollar, robotik eller | Konunun okunması |
5 | Paralel robotlar, SCARA sistemleri | Konunun okunması |
6 | Ayaklı hareketli robotlar,humanoidler | Konunun okunması |
7 | Tekerlekli,arazi uyumlu hareketli robotlar | Konunun okunması |
8 | Yüzer robotlar + Ara Sınav | Ders Çalışması |
9 | Uçan robotlar | Konunun okunması |
10 | Robot sensörleri, aktüatörleri | Konunun okunması |
12 | Robot programlama esasları | Konunun okunması |
11 | Robot kumanda esasları | Konunun okunması |
13 | Uygulama Örnekleri | Konunun okunması |
14 | Uygulama Örnekleri | Konunun okunması |
15 | Final Sınavı | Ders Çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Slayt Kopyaları ? |
Diğer Kaynaklar |
Fundamentals of Robotic Mechanical Systems.( Jorge Angeles)
Grundlagen der Robotik.(Prof. Dr. Klaus Wust) Industrieroboter.(W.Weber) Robot Tekniği. A. Kurtoğlu https://www.kuka.com/de-de/produkte-leistungen/robotersysteme/industrieroboter |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı çıktılar, elektronik ortamda paylaşım (örn. Coadsys) |
Ödevler | Uygulama alanına göre robot üzerinde ödev çeşitleri, Coadsys |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | |||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
|
||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | |||||
PÇ 2 | Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. | X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştiri. | |||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | |||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | ||||
İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular.Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar | |||||
PÇ 2 | Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur | |||||
PÇ 3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | x | ||||
PÇ 4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | |||||
PÇ 5 | İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
|
||||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |