Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Pompalar,İsı donusturuculeri, isiticilar,Kompresorler,Seperatorler,Diesel-Elektrik jeneratorleri,Havalandırma, iklimlendirme ekipmanları gibi yardımcı makine ve ekipmanların karakteristikleri ve uygulamalarının kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Pompalar,Isı donusturuculeri, ısıtıcılar,Kompresorler,Seperatorler,Diesel-Elektrik jeneratorleri,Havalandırma, iklimlendirme ekipmanları, Yük kaldırma, ellecleme ekipmanları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ortak olarak hazırlanmıştır, Program bazlı öğrenme çıktıları ileriki sayfalarda tanımlıdır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yardımcı makinlar ve ekipmanlar ile ilgili Mekanik, Elektrik konularını anlama ve temel mantığını kavrar | 1,2,3,6,7,10 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Pompaların, ısı dönüştürücülerinin, jeneratörlerin yapısı, çalışma prensibi ve uygulamalarını açıklar | 1,2,3,6,7,10 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Havalandırma ve iklimlendirme ekipmanlarının yapısını, çalışma prensibini, farklı bağlama türlerini açıklar | 1,2,3,6,7,10 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Yük kaldırma ve elleme ekipmanlarının yapısını, çalışma prensibini, karakteristiklerini ve uygulamalarını bilir | 1,2,3,6,7,10 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Kompresör ve seperatörlerin türlerini, kullanımını her yönüyle tanıma ve kontrol prensiplerini bilir. | 1,2,3,5,6,7,10 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akışkan devreleri (borular, fittingsler, vanalar, filtreler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
2 | Pompalar | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
3 | İsı donusturuculeri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
4 | Tatlı su jeneratorleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
5 | Kazanlar, ısıtıcılar | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
6 | Yük kaldırma, ellecleme ekipmanları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
7 | Kompresorler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
8 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
9 | Seperatorler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları |
Diğer Kaynaklar | Fachwissen Kaltetechnik für industrielle und gewerbliche Praxis.K.Reisner, Fach Kenntnisse Metall, Industrie Mechanicker, MAK Projektierung (Propellerantrieb) - Projectguide |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | x | ||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | X | ||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | x | ||||
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | |||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |