Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı sistem kavramı, hedef konu belirlenmesi, fizibilite çalışması, projelendirme, dersin işlenmesi esnasında öğrencinin ilgili alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bitirme Projesi hazırlık süreci ile Final Sunumunun hazırlanmasıdır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Karmaşık Internet ve Ağ Teknolojileri problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1,3 ,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 2,3,6,9,11 | C,E,G |
Internet ve Ağ Teknolojileri uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 2,3,6,9,11 | C,E,G |
Bireysel çalışma becerisi | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 2,3,6,9,11 | C,E,G |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,3,6,9,11 | C,E,G |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,2,3,6,9,11 | C,E,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mesleki İşyeri Uygulaması (INP202) döneminde işyeri temsilcisinin desteğinde belirleme süreci, Danışman Hoca ile değerlendirme | |
2 | Mesleki İşyeri Uygulaması (INP202) döneminde işyeri temsilcisinin desteğinde belirleme süreci, Danışman Hoca ile değerlendirme ve mutabakat | |
3 | Proje danışmanlarıyla iş ve zaman planının çıkarılması | |
4 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
5 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
6 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
7 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
8 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
9 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
10 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | |
11 |
Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı
Öğrencilerin proje rapor taslağını danışmanlarına vermeleri |
|
12 |
Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı
İyileştirmeler ve son düzeltmeler |
|
13 | Rapor teslimi | |
14 | Sunumlar |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular
Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar |
X | ||||
2 |
Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.
Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur |
X | ||||
3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | ||||
5 |
İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.
Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
Programa Katkı Düzeyi Açıklama: 1 Çok Düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok Yüksek
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Proje Hazırlık ve Tanımlama Süreci | 10 | 4 | 40 |
Proje Süreçleri ve Raporlanması ve sunulması | 14 | 4 | 56 |
Proje Çalışmaları | 1 | 150 | 150 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |