• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
INP 102
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Modern ve güncel İnternet geliştime teknolojilerini kullanarak kullanıcı ve sunucu taraflı yazılım geliştirme.
Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında İnternet çekirdek yapılarının – HTTP, DNS, TCP ve Web sunucu IP – neler oldugu ve ne şekilde hizmet verdiği detaylandırılır. Bunlara bağlı olarak detaylı bir şekilde kullanıcı ve sunucu taraflı teknolojiler (HTML 4.0 ve 5.0, CSS, Dinamik HTML, Formlar, Javascript, Java Applets, Perl, XML, PHP ASP, JSP, veritabanları ve web servisler) ile Internet uygulama geliştirmeye giriş yapılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İnternet teknolojileri konusunda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme  için uygulayabilme. 1,2,3,4,5

6,8,9,10,

11,12,15

1, 2, 3, 4 A, B, C, D, F
Hem kullanıcı hem de sunucu tarafında için İnternet yazılımlarını gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlayabilme ve gerçekleyebilme. 1,2,3,4,5

6,8,9,10,

11,12,15

1, 2, 3, 4 A, B,C, D, F
Gereksinimlere uygun şekilde gelişim bileşenlerinin neler olabileceğinin tespit edebilme, test edebilme, kullanabilme ve karşılaştırabilme. Bu alandaki kullanılmayan eski teknolojiler hakkında bilgi 1,2,3,4,5

6,8,9,10,

11,12,15

1, 2, 3, 4 A, B,C, D, F
Programlama dilleri tasarımı ve gerçeklenmesi için gerekli olan güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilme. 1,2,3,4,5

6,8,9,10,

11,12,15

1, 2, 3 ,4 A, B,C, D, F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İNTERNET TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ   
2 XHTML: TEMEL HTML KONSEPLER  
3 XHTML: ÇERÇEVELER & FORMLAR HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR  
4 PEŞPELEME STİL SAYFALARI TEMEL KAVRAMLAR  
5 PEŞPELEME STİL SAYFALARI UYGULAMALARI  
6 JAVASCRİPT: GLOBAL FONKSİYONLAR TEMEL KAVRAMLAR  
8 JAVASCRİPT: GLOBAL FONKSİYONLAR UYGULAMA  
8 JAVASCRIPT: ÇEREZLER  
9 GENİŞLETİLEBİLİR İŞARETLEME DİLİ (XML)  
10 VERİTABANLARINA GİRİŞ VE mySQL  
11 PHP: DİZGİ İŞLEME VE RASYONEL İFADELER  
12 PHP: FORM İŞLEME VE İŞ MANTIĞI  
13 HTML 5 KONSEP VE ÖRNEKLERİ  
14  AKTİF SUNUCU SAYFALARI (ASP)  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  • Ders Slaytları
  • INTERNET & WORLD WIDE WEB HOW TO PROGRAM, BY P. DEITEL (3RD EDITION)
Diğer Kaynaklar

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Kaynaklar, İnteraktif Slaytlar
Ödevler İnternet teknolojileri konsep ve uygulamaları
Sınavlar Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 5
Kısa Sınavlar 2 10
Yoklama 1 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular

Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar

        X
2 Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.

Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur

      X  
3 Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.     X    
4 Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.       X  
5 İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.

Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.

        X
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ
PÇ 6 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.         X
PÇ 7 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.          
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ
PÇ 8 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.       X  
PÇ 9 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.         X
PÇ 10 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.       X  
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK
PÇ 11 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder     X    
PÇ 12 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.       X  
PÇ 13 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir          
PÇ 14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.          
PÇ 15 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.     X    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödev 1 10 10
Kısa sınav 2 2 4
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     116
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,64
Dersin AKTS Kredisi     5