Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Web tasarımına giriş yaparak öğrencileri bir web sitesi hazırlamak için gerekli temel bilgileri kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Web sitelerinin temelleri, HTML Betikleme Dili ve CSS ile statik web sayfalarının tasarlanması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
HTML Betikleme Dilinin Temellerini öğrenme becerisine sahip olur. | 2,4,5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
CSS – Stil Şablonları kullanma becerisi kazanır. | 2,4,5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Web sitelerinin temellerini öğrenir. | 2,4,5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Etkileşimli bir web sitesi oluşturabilir | 2,4,5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | HTML temel yazım kuralları. | ||
2 | Sayfalara yazı ekleme ve yazı formatlama | ||
3 | Sayfalara resim ve köprü ekleme | ||
4 | Tablolar ve çerçevelerle çalışma | ||
5 | Formlarla çalışma | ||
6 | Örneklerle web sayfası hazırlama | ||
7 | CSS’e giriş | ||
8 | CSS’ nin temel kavramları + Ara Sınav | ||
9 | CSS ile yazı formatlama | ||
10 | CSS ile resim ve köprü formatlama | ||
11 | CSS ile tablo ve form formatlama | ||
12 | CSS ile sayfa düzenini kontrol etme | ||
13 | Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama | ||
14 | Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Slayt dosyası |
Ödevler | Etkileşimli web sayfası tasarımı |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa sınav, Final Sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 10 |
Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular
Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar |
|||||
2 |
Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.
Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur |
X | ||||
3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | ||||
5 |
İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.
Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Kısa sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |