• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
INP 217
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
D dijital pazarlama ve dönüşüm süreçlerini stratejik bir yaklaşımla yönetebilmek için gerekli temel bilgi, araç (Google Analytics gibi) ve metodolojileri (veri analizi, içerik planlama, medya optimizasyonu) aktararak, katılımcıların etkili ve ölçülebilir dijital kampanyalar tasarlama becerisi kazanmasını sağlamaktır. Ayrıca, geleneksel ve dijital mecraları entegre edip veriye dayalı kararlarla pazarlama performansını optimize etmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: 
Dijital dönüşümün temelleri, pazarlama trendleri ve dijital teknolojilerin geleneksel medya ile entegrasyonunu ele alarak, stratejik planlama, veri analizi ve ölçümleme araçları (Google Analytics gibi) üzerine odaklanır. Dijital pazarlamada başarılı süreç modelleri, hedef belirleme, içerik-tasarım-teknoloji-veri dörtlüsü ve medya optimizasyonu gibi konularla dijital stratejilerin nasıl uygulanacağı vurgulanır. Son olarak, istatistik temelli karar alma, raporlama mekanizmaları ve dijitalleşmenin anahtar bileşenleriyle etkili bir pazarlama yaklaşımı
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Dijital pazarlama stratejilerini tasarlayabilme ve hedef kitleye uygun içerik-teknoloji-veri entegrasyonuyla uygulayabilme becerisi kazanmak. 3,4,5 1.2,3,6 A, B, C, F
Veri analitiği araçlarını (Google Analytics vb.) kullanarak pazarlama performansını ölçümleyip, raporlama ve optimizasyon kararları alabilmek. 3,4,5 1.2,3,6 A, B, C, F
Geleneksel ve dijital medya kanallarını etkili bir şekilde entegre ederek, bütünleşik pazarlama iletişim planları oluşturmak. 3,4,5 1.2,3,6 A, B, C, F
Dijital dönüşümün dört temel bileşenini (tasarım, içerik, teknoloji, veri) kullanarak ölçülebilir ve sürdürülebilir pazarlama kampanyaları geliştirmek. 3,4,5 1.2,3,6 A, B, C, F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dijital dönüşüm, dijital dünya, dijital iletişim  
2 Pazarlamadaki güncel eğilimler ve dönüşümü. Google Analytics'in ilk adımları  
3 Dijital teknolojiler - Pazarlamanın yeni karışımı  
4 Geleneksel medya ve dijital medya  
5 Fiyatlandırma, ölçüm, analiz ve raporlama  
6 Stratejik yönetimin stratejisi ve amacı  
7 Dijital pazarlamada stratejik yaklaşım I  
8 Dijital pazarlamada stratejik yaklaşım II  
9 Dijital pazarlama için başarılı süreç modeli  
10 Hedefleri belirleme, buna göre plan yapma  
11 Veriyi anlama, yönetme ve kullanma  
12 İstatistiklere dayalı dijital pazarlama stratejisi  
13 Dijitalleşmenin 4 anahtarı: tasarım, içerik, teknoloji, veri  
14 Dijital medyanın planlanması, satın alınması ve optimizasyonu  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu İnteraktif slaytlar, ders slaytları
Diğer Kaynaklar Sunum Dosyaları

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar İnteraktif slaytlar, ders slaytları
Ödevler  
Sınavlar Ara Sınav, Kısa sınav, Final Sınavı.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 15
Yoklama 14 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular

Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar

         
2 Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.

Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur

         
3 Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.     X    
4 Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.         X
5 İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.

Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.

    X    
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ
PÇ 6 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.         X
PÇ 7 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.   X      
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ
PÇ 8 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.         X
PÇ 9 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.       X  
PÇ 10 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.       X  
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK
PÇ 11 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder     X    
PÇ 12 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.       X  
PÇ 13 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir         X
PÇ 14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.       X  
PÇ 15 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.     X    

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi  7 2 14
Ödev 1 12 12
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4