• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
INP 118
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Pazarlama ve markaların temellerini öğrenmek. Markanın tarihini öğrenmek. Marka kimliği oluşturmak ve markayı yönetmek
Dersin İçeriği: 

Sosyal Medya, Web Siteleri, Mobil Pazarlama, ATL & BTL

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Dijital markalaşmayı ve ilgili tüm alt disiplinleri entegre bir bakış açısıyla uygulamayı öğrenmek, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4 A, B, C, G
Stratejik düşünme, strateji geliştirme ve yönetme becerisine sahip olmak, 3, 4, 5  1, 2, 3, 4 A, B, C, G
Dijital markalaşmanın teorik bilgilerini sürdürülebilir bir şekilde uygulama becerisi kazanır, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4 A, B, C, G
Dijital pazarın varlığını ve bu pazarda uygulanması gereken pazarlama taktiklerini sağlar, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4 A, B, C, G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dijital bir marka oluşturmak  
2 Marka sadakati yaratmak  
3 Marka konumlandırma  
4 Markalaşma  
5 Marka kimliğini oluşturmak  
6 Stratejik marka yönetimi  
7 İçerik pazarlama  
8 Marka vizyonu  
9 Marka kişiliği ve bütünsel marka  
10 Markanın kurumsal kimliği  
11 Markanın tarihi  
12 Markada pazarlama faydaları ve rekabet yönetimi  
13 Dijital stratejik markada marka konumlandırma  
14 Yönetim kurumsal kimlik süreci  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders Slaytları
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Ders Slaytları,
Sınavlar Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Proje/Ödev 1 15
Yoklama 14 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular

Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar

         
2 Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.

Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur

         
3 Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.       X  
4 Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.   X      
5 İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.

Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.

        X
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ
PÇ 6 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.         X
PÇ 7 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.   x      
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ
PÇ 8 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.       X  
PÇ 9 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.       X  
PÇ 10 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.       X  
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK
PÇ 11 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder     X    
PÇ 12 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.       X  
PÇ 13 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir          
PÇ 14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.          
PÇ 15 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi  14 2 28
Proje/Ödev 1 10 10
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     98
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,92
Dersin AKTS Kredisi     4