Algoritma tasarımı, akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi, akış şemalarında görselleştirilerek çözüm algoritmalarının oluşturulması. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel veri türlerini ve bilgisayarda ifade edilişleri tanıma ve tanımlama becerisine sahip olur | 1, 2, 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Bir problemin girdileri ve çıktılarını listeleyerek problemi tanımlar. Kritik noktaları belirler, problemi parçalara bölme becerisi kazanır. | 1, 2, 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Problemin her kısmı için algoritmaları düşünür, yazar, akış şemaları haline dönüştürür, test eder ve hataları bulma becerisine sahip olur. | 1, 2, 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Akış diyagramını hazırladığı çözümün kodlanacağı programlama ortamını tanır. Bu ortamda saklama, çağırma gibi temel işlemleri yapma becerisi kazanır. | 1, 2, 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Bilgi teknolojilerinin temelleri, kullanım alanları | ||
İkili sayı sistemi, onaltılık sayı sistemi, bitler ve baytlar ve dijital veri depolama prensipleri | |||
3 | Bilgisayar bileşenleri çevre birimleri, yazılımlar ve çeşitleri | ||
4 | Bilgisayarların ve İşletim sistemlerinin tarihsel gelişimi, İşletim sistemlerinin görevleri, uygulama alanları ve bileşenleri | ||
5 | Programlama dilleri ve uygulama alanları, programlama dili, bilgisayar dili yorumlayıcı ve derleyici dillleri | ||
6 | Algoritmalar, arama yöntemleri, sıralama yöntemleri | ||
7 | Akış şemaları, yapı diyagramları | ||
8 | Görsel programlama, görsel programlama dilleri | ||
9 | Yüksek programlama dillerine giriş | ||
10 | Değişkenler, ifadelere, komutlar | ||
11 | Dahili fonksiyonlar, operatörler | ||
12 | Basit veri tipleri | ||
13 | Kontrol yapıları ile program akışının kontrolü, dallanma | ||
14 | Döngüler: While Döngüsü ve For Döngüsü, kullanım alanları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | İnteraktif slaytlar, Grundlagen: Algorithmen und Datenstrukturen (Hanjo Tauebig) |
Diğer Kaynaklar |
İnteraktif eğitim platformları (Scratch, Mblock, ThinkerCad, Trinket.io vb.)
Datenstrukturen und Algorithmen (Ulrich Hoffmann) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | İnteraktif Slaytlar |
Ödevler | İnteraktif plotformlarda öğrenim çıktılarına uygun blok ve kod olarak programlar yazılması. |
Sınavlar | Pop Quiz, Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 10 |
Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular
Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar |
X | ||||
2 |
Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.
Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur |
X | ||||
3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | X | ||||
4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | ||||
5 |
İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.
Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
X |
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | |||||
2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştiri. | X | ||||
4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | |||||
5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | ||||
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili
matematiksel hesaplamaları yapar. |
|||||
2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
5 |
Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni
teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. |
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa sınav | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |