Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Taşıtlarda kullanılan algılayıcı ve aktüatörler, taşıtlara özgü elektronik sistemler ve haberleşme sistemleri, gelişmiş sürüş destek sistemleri (ADAS) hakkında bilgi sahibi yapmak
Dersin İçeriği:
| Taşıtlara özgü elektronik sistemler, haberleşme sistemleri, CAN, sürücü enformasyon sistemleri, gelişmiş sürüş destek sistemleri, taşıtlarda kullanılan algılayıcı ve aktüatörler. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Taşıtlar kontrol sistemleri | |
| 2 | Taşıt sürüş, seyir ve güvenlik sistemleri (aktif ve pasif sistemler) | |
| 3 | Taşıtlarda kullanılan algılayıcı ve aktüatörler | |
| 4 | Taşıtlarda kullanılan algılayıcı ve aktüatörler | |
| 5 | Kontrol teorisi, kapalı ve açık çevrimler, aktif ve pasif filtreler | |
| 6 | Taşıtlarda kullanılan haberleşme sistemleri | |
| 7 | Controller area network (CAN) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Controller area network (CAN) | |
| 10 | Güç aktarma sistemlerinde kullanılan elektornik kontrol sistemleri (tetronic, motronic sistemler, common-rail sistemler) | |
| 11 | Taşıtlarda kulanılan mikrokontrolcüler ve programlama dilleri | |
| 12 | Taşıtlarda kullanılan mekatronik sistemler | |
| 13 | Gelişmiş sürüş destek sistemleri (ADAS) | |
| 14 | Gelişmiş sürüş destek sistemleri (ADAS) ve otonomite | |
| 15 | Final Sınavı | |
Kaynaklar
|
|||||||
Materyal Paylaşımı
|
|||||||||
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Derse Devam | 14 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
| PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
| PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | X | ||||
| PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
| PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||