Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Taşıtların motorlar dışındaki komponentlerini, çalışma prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriği: 
Taşıtlarda Aktarma organları ,Tahrik Sistemleri ,Şanzımanlar ,Differensiyal ve yürüyüş Takımları Teknolojileri
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım  2.  Problem çözme  3.Soru cevap  4. Laboratuvar  çalışması  5.Atölye çalışması   6. Proje   7. Örnek olay  8. Tartışma   9. Grup Çalışması  10.Konuk Konuşmacı  11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum  F. Ödev  G Proje  H. Uygulama 
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
| Motor ve ilgili periferi hariç taşıtların tüm ana komponentlerini tanıma becerisine sahip olur. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F | 
| Bu komponentlerin taşıt üzerindeki muhtemel yerlerini bilme yetisi kazanır. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F | 
| Bu komponentlerin çalışma prensiplerini bilme becerisi kazanır. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F | 
| Bu komponentleri gerektiğinde monte ve demonte etme becerisine sahip olur. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F | 
| Bu komponentlerin çalışmalarına esas olan temel doğa yasalarını ve bağıntılarını bilme becerisi kazanır. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F | 
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
| 1 | Giriş, Taşıtlarda kullanılan yaylar, Hook Kanunu, | |
| 2 | Segmanlar, Kuvvet Akışı | |
| 3 | Taşıtlarda kullanılan Cıvatalar, Cıvata bağlantıları, Cıvataların mukavemeti, sürtünme, Newton Aksiyomları | |
| 4 | Amortisörler | |
| 5 | Rulmanlar, Kaymalı yataklar (Burçlar) | |
| 6 | Geçmeler | |
| 7 | Fren sistemleri + Ara Sınav | |
| 8 | Fren servoları, merkezi silindirleri | |
| 9 | ABS | |
| 10 | Aks ve miller, Moment aktarımı | |
| 11 | Diferansiyel | |
| 12 | Şanzımanlar (Genel), Manuel ve Otomatik Şanzımanlar Debriyaj sistemi | |
| 13 | Depriyaj sistemi, Dişliler, Direksiyon sistemi, | |
| 14 | Tork konvertörleri, gezegen dişliler,Teker askı sistemleri(Suspansiyon) | |
| 15 | Final Sınavı | |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | ||||||||||
| Ders Notu |  
  | 
|||||||||
| Kaynaklar |  
  | 
|||||||||
Materyal Paylaşımı
			 
 
  | 
|||||||||
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | 
| Ödev | 1 | 15 | 
| Kısa Sınav | ||
| Derse Devamlılık | 14 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 30 | 
| Final Sınavı | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | X | ||||
| PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
| PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
| PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | |||||
| PÇ 5 | 
			Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni
 Teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur.  | 
|||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI | 
			Süresi (Saat)  | 
			Toplam İş Yükü (Saat)  | 
| Ders Süresi | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | |||
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||