Dil ve Dünya dilleri hakkında genel bilgiler, Türkçenin diğer dillerle olan bağlantısı ve tarihsel gelişimi, modern Türkçenin ses ve yapı özellikleri, noktalama ve yazım kurallarıyla ilgili uygulamalar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 1) Türkçenin noktalama işaretleri ve yazım kurallarının doğru kullanımını sağlamak. | 1,4 | 1 | 1 |
| 2) Dilin temel özelliklerini ve dillerin sınıflandırma ölçütlerini kavramalarını sağlamak. | 1,4 | 1 | 1 |
| 3) Türkçenin tarihsel gelişimini hatırlatmak. | 1,4 | 1 | 1 |
| 4) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını öğrenmelerini sağlamak. | 1,4 | 1 | 1 |
| 5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini gelişmelerini sağlamak. | 1,4 | 1 | 1 |
Dersin Akışı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kaynaklar
|
||||||||||||
Materyal Paylaşımı
| Dökümanlar | Ders öncesi dağıtılan fotokopiler |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ | |
| Vize | 1 | 50 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | ||
| Toplam | 100 | ||
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | - | - | - |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 50 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||