Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Sinüsoidal sürülen ve pasif devre elemanlarından oluşan devreleri hesaplamak, filtre kavramını bilmek, tek ve üç fazlı sistemleri tanımak
Dersin İçeriği:
Sinüsoidal büyüklükler, sinüsoidal koşullarda sürülen doğrusal devrelerde akım gerilim güç ve enerji ilişkileri, fazör kavramı, transformatör, filtreler, üç fazlı sistemler
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru-Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC öğrenme çıktıları 3.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinüsoidal büyüklüklerin tanımını ve karmaşık sayılar ile ifadesini öğrenir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D, F |
Sinüsoidal koşullarda pasif devre elemanlarının davranışlarını hesaplar | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D, F |
Sinüsoidal koşullarda güç tanımlarını bilir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D, F |
Filtre kavramını öğrenir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D, F |
Üç fazlı sistemlerde akım gerilim ve güç ilişkilerini hesaplamasını bilir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinüzoidal fonksiyonlar, parametreleri ve anlamları. Sinüs dalga formları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
2 | AC dalga biçimi ve AC devre teorisi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
3 | Faz farkı ve faz kayması. Fazör kavramı. Fazör Diyagramları ve Fazör Cebiri. Karmaşık sayılar ve fazörler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
4 | AC direnci ve empedansı. Ohmik ve reaktif bileşenler aracılığıyla performans | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
5 | AC endüktans ve endüktif reaktans. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
6 | AC kapasitans ve kapasitif reaktans | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
7 | RLC serisi devrenin analizi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
8 | RLC paralel devre analizi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
9 | Seriel rezonans devresi, paralel rezonans devresi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
10 | RMS voltajı, ortalama voltaj | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
11 | Elektrik gücü, güç üçgeni ve güç faktörü . Frekansın sinüzoidal uyarıma etkisi. Harmonikler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
12 | Transformatörün tanıtımı ve transformatörlü devrelerde akım gerilim güç ve enerji bağıntıları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
13 | Üç fazlı sistemlerin tanıtılması, uygulamadaki yerleri ve akım, gerilim, güç hesaplamaları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
14 | Filtre kavramı, Bode grafikleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
15 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları |
Diğer Kaynaklar |
Grundwissen Elektrotechnik und Elektronik, Leonhard Stiny, ISBN: 3658183187,
Taschenbuch der Elektrotechnik und Elektronik, Helmut Lindner, ISBN 3446225463 Elektrik Devreleri, Prof. Dr. Turgut İkiz, Papataya Bilim, İstanbul 2016 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
Ödevler | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | x | ||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | x | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Kısa sınav | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |