Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Elektrik ve elektroniğin temel kavramlarının uygulamacı ve alan ilişkili kullanıcıya yönelik tanıtımı
Dersin İçeriği:
| Elektrik ve elektroniğin asal kavramları, bunların temelinde tanımlanan devre bileşenleri ve bu bileşenler ile derlenmiş analog ve sayısal örnek devre türleri, bu örnek devrelerin işleyişinin asal kavramlara dayanarak hesaplanması |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru-Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC, IAT, AUT öğrenme çıktıları 2.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Elektriksel ve manyetik temel büyüklükleri, bunların SI birimlerini öğrenir | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Direnç, kondansatör, bobin, diod, transistor, entegre devre gibi temel devre elemanlarını tanır, | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Ohmik dirençlerden oluşan devreleri doğru gerilim koşullarında çözümler | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
| RL, RC devrelerini hesaplar | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
| Çoklu bileşenlerden oluşan temel devre örneklerini çizebilir ve bunların çalışma ayrıntılarını açıklar. | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Elektrik/Elektronik Temel Kavramlar (Elektrik Akımı, Akım-Gerilim İlişkisi, Direnç, Elektriksel Güç ve Enerji) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 2 | Temel devre teknikleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 3 | Elektrik ve Manyetik Alan | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 4 | Devre Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 5 | Alternatif Akım Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 6 | Ölçme Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 7 | Elektronik (Yarı iletkenler, Transistör, Diodlar, Güç Elektroniği ) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 8 | Elektronik (Yarı iletkenler, Transistör, Diodlar, Güç Elektroniği ) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 9 | Elektriksel Tesisler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 10 | Elektriksel Koruma Teknikleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 11 | Elektriksel Bina Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 12 | Elektrik Makinaları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 13 | Otomasyon Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 14 | Elektriksel Malzeme, İmalat Tekniği, Enerji Sistemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları |
| Diğer Kaynaklar | Fachkunde Elektrotechnik ,VERLAG EUROPA-LEHRMITTEL · Nourney, Vollmer GmbH & Co. KG |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Kısa Sınav | 4 | 10 |
| Yoklama | 14 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
| PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
| PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
| PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
| PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları- BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları- BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları- YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 56 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||