Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Telekomünikasyon sistemlerinin temellerini ve yeni nesil telekomünikasyon çözümlerinin uygulamalarının öğrenebilmesi
Dersin İçeriği:
Analog ve Sayısal /Dijital Sistemler, Ses, Video ve Veri iletişini, Telekomünikasyon sistem çeşitleri, Modülasyon teknikleri, Gürültü etkenleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Telekomünikasyon sisteminin yapı taşlarının öğrenilmesi | 2,6,8,10 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Analog ve Dijital sistemlerini anlamak ve farklarını görmek | 2,6,8,10 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Modülasyon tekniklerini öğrenmek | 2,6,8,10 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Güncel telekomünikasyon sistemlerini öğrenmek | 2,6,8,10 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
| Kablolu ve kablosuz telekomünikasyon sistemlerini öğrenmek | 2,6,8,10 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Telekomünikasyon sistemlerinin temelleri / Grundlagen der Telekommunikations Technik | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 2 | Analog ve Dijital Telekomünikasyonsistemleri / Analoge & Digitale Telekommunikationssysteme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 3 | İletim sistemleri / Transmissionssysteme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 4 | Yerel ve Uzun Mesafeli Ağ sistemleri / Lokale und Lang Distanze Netzwerk Systeme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 5 | Telekomünikasyon sistem çeşitleri / Verschiedene Telekommunikationssysteme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 6 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 7 | Veri İletişim Sistemleri – LAN / Daten Transmission Systeme – LAN | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 8 | Veri İletişim Sistemleri – WAN / Daten Transmission Systeme – WAN | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 9 | Ses ve Görüntü İletişimi / Sprach und Abbildungs Übertragung | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 10 | Final Sınavı | Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Telekomünikasyon Temelleri, |
| 2Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
| Ödevler | Basılı Notlar, Ders Ödevleri, Coadsys Yeditepe |
| Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Quiz | 2 | 15 |
| Yoklama | 14 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Proje | - | --- |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | |||||
| PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
| PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
| PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | |||||
| PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Quiz | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Proje | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||