Tasarım algoritmaları ve uygulamaları; varlık-ilişki modeli; hiyerarşik, ağ, ilişkisel veritabanları; sorgu dilleri; ilişkisel cebir ve hesaplama; veri bağlılıkları; normal formlar; tutarlılık, bütünlük ve güvenlik sorunları, dönem projesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri tabanı sistemleri konusunda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme. | 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B C, D, F |
Kurallara ve standartlara uygun veri tabanlarını gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlayabilme ve gerçekleyebilme. | 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B C, D, F |
SQL dilinden mühendislik problemlerinin ihtiyaçları doğrultusunda veri tabanı uygulamaları oluşturmak ve veri tabanı uygulamalarını kullanmak için faydalanabilme. | 3, 4, 5 | 1,2,3,4 | A, B C, D, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş | ||
2 | Varlık-İlişki Modeli | ||
3 | Genelleştirme, Kümeleme, V-İ Şeması Tasarımı | ||
4 | İlişkisel Cebir | ||
5 | Sorgu İşleme | ||
6 | Veritabanında Değiştirme, Görünüşler | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | SQL I | ||
9 | SQL II | ||
10 | Bütünlük Kısıtlamaları | ||
11 | İlişkisel Veritabanı Tasarımı | ||
12 | Tetik ve Prosedürler | ||
13 | Ağ Tabanlı Uygulama Tasarımı, XML ve XSLT | ||
14 | Normalleştirme, Normal Formlar |
Kaynaklar
Ders Notu | Ders Slaytları |
Diğer Kaynaklar |
https://eng.yeditepe.edu.tr/tr/bilgisayar-muhendisligi-bolumu/dersler/2786
Bilgisayar Mühendisliği CSE348 dersi kaynak olarak alınmıştır. Raghu Ramakrishnan, Johannes Gehrke, Database Management Systems, 3rd Edition, McGraw-Hill, 2003 http://aksayan.com/abs/courses/courseInfo.php?course_id=1&co_id=7 http://cse.yeditepe.edu.tr/coadsys/course/view.php?id=2 Silberschatz, A., Korth, H. F., Sudarshan, S., Database System Concepts, 5th Edition, McGraw-Hill, 2005 Celko, J., SQL Puzzles & Answers, Morgan Kaufmann Publishers, 1997 Gruber, M., Mastering SQL, Sybex, 2000 Ladanyi, H., SQL, Sams Publishing, 2000 Ünal Yarımağan, Veri Tabanı Sistemleri, Akademi ve Türkiye Bilişim Vakfı, 2000 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Slaytlar |
Ödevler | Uygulama Ödevleri |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDiRME SiSTEMi | ||
YARIYIL iÇi ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESi |
Ödev | 1 | 5 |
Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
internet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular
Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar |
|||||
2 |
Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.
Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur |
|||||
3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | X | ||||
4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | ||||
5 |
internet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.
Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BiLGi | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERi | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKiNLiK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / iŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam iş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Kısa sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam iş Yükü | 100 | ||
Toplam iş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |