Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
İşyerlerindeki sorumlulukların, işçi-işveren ilişkilerinin, organizasyon, üretim ve iş güvenliği sistemlerinin ve işyerlerinden öğrenciler için beklenen hizmetlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği:
İş yerinde Uygulamalı olarak sorumluluk alarak Çalışma Hayatını hazırlanmaktır
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşyerlerindeki hiyerarşiyi öğrenebilme. | 1,3 ,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,3,9,11 | C, E, H |
Gönüllü çalışmayı öğrenebilme. | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 2,6,7,8,9,11 | C, E, H |
Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme. | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,2,6,7,8,9,11 | C, E, H |
Takım çalışması yapabilme. | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,2,3,8,9,11 | C, E, H |
Toplumsal duyarlılık geliştirebilme | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,2,6,7,8,9,11 | C, E, H |
Yaptığı projeyi toplum önünde sunabilme | 1,2,4,5,6,7,8,9, 10,11,12,13,14,15 | 1,3,6,7,8,11 | C, E, H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Firmanın tanıtımı, Çalışma Yapısı, Kurallar, EHS Eğitimi | |
2 | İş Yeri Uygulama Alanı Tanıtımı, Görev Paylaşımı, Gözlemleme | |
3 | İş Yeri Uygulamaları | |
4 | İş Yeri Uygulamaları | |
5 | İş Yeri Uygulamaları | |
6 | İş Yeri Uygulamaları | |
7 | İş Yeri Uygulamaları | |
8 | İş Yeri Uygulamaları | |
9 | İş Yeri Uygulamaları | |
10 | İş Yeri Uygulamaları | |
11 | İş Yeri Uygulamaları | |
12 | İş Yeri Uygulamaları | |
13 | İş Yeri Uygulamaları | |
14 | İş Yeri Uygulamaları Sonuç Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
MIU İşyeri Temsilcisi Koordinatörü
(MIU Uygulama Rapor içeriğine göre değerlendirilir) |
1 | 50 |
MIU Uygulama Raporu
(MIU Program Koordinatörü ve Danışman Hoca değerlendirir) |
1 | 50 |
Uygulama Devam | Zorunludur | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular
Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar |
X | ||||
2 |
Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.
Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur |
X | ||||
3 | Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
4 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | ||||
5 |
İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.
Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
|