Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Makine ve bileşenlerinin bilgisayar yardımı ile hazırlanmış detay veya montaj teknik resimlerini okuyabilme,parça lstelerini inceleyebilme, elektrik ve elektronik devrelerini bilgisayar desteği ile analiz edebilme ve çizebilme becerilerini kazandırmak
Dersin İçeriği:
Teknik resim esasları, bilgisayar desteği ile parça ve montaj teknik resimlerinin,elektrik ve elektronik devrelerinin analizi ve çizilmesi. CAD yazılımları kullanımı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Sunum B. Ödev C. Uygulama D. Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Bilgisayar destekli teknik resim okuyabilme ve çizebilme | 1,5,6,9 | 1,2,5 | A,B,C |
| Bilgisayarda çizilmiş montaj resimlerini okuyabilme ve detay parçaları bulabilme, norm parçaları tanıyabilme | 1,5,6,9 | 1,2,5 | A,B,C |
| Ölçü ve konum toleranslarını irdeleyebilme | 1,5,6,9 | 1,2,5 | A,B,C |
| Bilgisayar destekli elektrik, elektronik devre şemaları analiz etme ve çizme | 1,5,6,9 | 1,2,5 | A,B,C |
| Bilgisayar desteği ile PLC devre şemaları okuyabilme ve çizebilme | 1,5,6,9 | 1,2,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Teknik resim kağıt formatları, resim başlığı, çizgiler, Görünümler | Konunun okunması |
| 2 | Tek parça resimleri, Parçaların Ölçülendirilmesi | Konunun okunması |
| 3 | Toleranslar ve Geçmeler | Konunun okunması |
| 4 | Norm (standart) parçaların görünümleri | Konunun okunması |
| 5 | Koordinat Sistemleri CAD Menüleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
| 6 | Temel Geometrik Şekiller, İki Boyutlu Çizim, Komutları Çizim Dosyalarını Açma, Kaydetme | CAD yazılımlarının incelenmesi |
| 7 | İki Boyutlu Tasarım, CAD Menüleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
| 8 | Ara Sınav | Ders çalışması |
| 9 | Geometrik Şekiller ve Parça Geometrisi, Komutlar ve Unsurlar, Kesit görünüşler | CAD yazılımlarının incelenmesi |
| 10 | Montajda Kullanılan Standart Parça Çeşitleri, Montajda Kullanılan İlişki Türleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
| 11 |
Bilgisayar Destekli Devre Çizimine Giriş
Uygulama Programının ve alanlarının Tanıtımı, Devre Tasarımının Unsurları, çizim ve araç çubukları |
Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 12 | Elektrik devre elemanlarının tanıtılması ve kullanım alanları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 13 |
IEC dikkate alınarak çalışma
standartlarına uygun projeler oluşturma |
Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 14 | Şematik sayfa oluşturma | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu |
Vorlesungsumdruck von Prof. Dr.-Ing. Jörg Feldhusen. RWTH Aachen
Vorlesung PD Dr.- Ing. F. Lobeck / Universitaet Duisburg-Essen |
| Diğer Kaynaklar |
Hoischen. Technisches Zeichnen
CAD Yazılım dökümanları, EPLAN Electric P8- Elektrik kumanda teknikleri |
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Vorlesung PD Dr.- Ing. F. Lobeck / Universitaet Duisburg-Essen |
| Ödevler | |
| Sınavlar | |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Derse Devam | 14 | 5 |
| Kısa Sınav | 4 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Proje | ||
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | X | ||||
| PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | |||||
| PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
| PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
| PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Proje | |||
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||