Transformatörler, doğru akım motorları, asenkron motorlar, senkron motorlar, iş makineleri karakteristikleri, motor ve sürücü seçimi, özel elektrik makineleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC öğrenme çıktıları 2.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektrik makinaları ile ilgili Mekanik, Elektrik konularını anlama ve temel mantığını kavrar | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Transformatörlerin ve dinamoların yapısı, çalışma prensibi ve uygulamalarını açıklar | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Doğru akım motorlarının yapısını, çalışma prensibini, farklı bağlama türlerini açıklar | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Asenkron ve Senkron makinelerin yapısını, çalışma prensibini, karakteristiklerini ve uygulamalarını bilir | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Özel elektrik motorlarını, türlerini, kullanımını her yönüyle tanıma ve kontrol prensiplerini kavrayabilme | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Elektrik makinalarının tanımı ve kapsamı. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
2 | Temel mekanik, elektrik, prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
3 | Temel mekanik, elektrik, prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
4 | Doğru akım makinaları yapısı, temel jeneratör ve motor prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
5 | Doğru akım makinaları yapısı, temel jeneratör ve motor prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
6 | Üç fazlı senkron ve asenkron motor yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
7 | Üç fazlı senkron ve asenkron motor yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
9 | Bir fazlı motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
10 | Bir fazlı motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
11 | Motorlarda geri beslemesiz ve geri beslemeli kontrol, geri beslemede kullanılan analog ve sayısal yöntemlerin incelenmesi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
12 | Motorlarda geri beslemesiz ve geri beslemeli kontrol, geri beslemede kullanılan analog ve sayısal yöntemlerin incelenmesi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
13 | DC servo motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
14 | DC servo motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
15 | Final Sınavı. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları, Yıldız, N. Elektrik Makinaları Ders Notları | |||
2Diğer Kaynaklar |
[1] Güngör Bal, Doğru Akım Makineleri ve Sürücüleri, Seçkin Yayınları. [4] Andreas Binder, Elektrische Maschinen und Antriebe, Springer, 2012 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
Ödevler | Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe |
Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje | - | --- |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | x | ||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa sınav | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |