Transformatörler, doğru akım motorları, asenkron motorlar, senkron motorlar, iş makineleri karakteristikleri, motor ve sürücü seçimi, özel elektrik makineleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC öğrenme çıktıları 2.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Elektrik makinaları ile ilgili Mekanik, Elektrik konularını anlama ve temel mantığını kavrar | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Transformatörlerin ve dinamoların yapısı, çalışma prensibi ve uygulamalarını açıklar | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Doğru akım motorlarının yapısını, çalışma prensibini, farklı bağlama türlerini açıklar | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Asenkron ve Senkron makinelerin yapısını, çalışma prensibini, karakteristiklerini ve uygulamalarını bilir | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
| Özel elektrik motorlarını, türlerini, kullanımını her yönüyle tanıma ve kontrol prensiplerini kavrayabilme | 1,2,4,6,8,10,12 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
| 1 | Elektrik makinalarının tanımı ve kapsamı. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 2 | Temel mekanik, elektrik, prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 3 | Temel mekanik, elektrik, prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 4 | Doğru akım makinaları yapısı, temel jeneratör ve motor prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 5 | Doğru akım makinaları yapısı, temel jeneratör ve motor prensipleri. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 6 | Üç fazlı senkron ve asenkron motor yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 7 | Üç fazlı senkron ve asenkron motor yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 9 | Bir fazlı motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 10 | Bir fazlı motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 11 | Motorlarda geri beslemesiz ve geri beslemeli kontrol, geri beslemede kullanılan analog ve sayısal yöntemlerin incelenmesi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 12 | Motorlarda geri beslemesiz ve geri beslemeli kontrol, geri beslemede kullanılan analog ve sayısal yöntemlerin incelenmesi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 13 | DC servo motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 14 | DC servo motorların yapısı, türleri, temel çalışma prensipleri, kontrolu ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
| 15 | Final Sınavı. | ||
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | ||||
| Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları, Yıldız, N. Elektrik Makinaları Ders Notları | |||
| 2Diğer Kaynaklar |
[1] Güngör Bal, Doğru Akım Makineleri ve Sürücüleri, Seçkin Yayınları. [4] Andreas Binder, Elektrische Maschinen und Antriebe, Springer, 2012 |
|||
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
| Ödevler | Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe |
| Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Kısa Sınav | 4 | 10 |
| Yoklama | 14 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Proje | - | --- |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
| PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
| PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
| PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
| PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları- BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları- BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları- YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
| PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | x | ||||
| PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
| PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
| PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
| PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Kısa sınav | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Proje | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||