• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
MYO 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Ders, mesleki anlamdaki önemini kavratarak, gereken matematiksel altyapıyı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Biner ile Onaltılı sayı sistemleri, Kümeler, Fonksiyonlar ve çeşitleri, türev ve uygulamaları, integral ve integral teknikleri, kalkülüsün temel teoremi, alan, oran, birim ve hacim hesabı ile lineer denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar, birinci mertebeden homojen ile homojen olmayan denklemler

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

(MYO ortak olarak hazırlanmıştır, Program bazlı öğrenme çıktıları 3.sayfada tanımlıdır)

Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Gerçek (Reel) sayı kavramı ve bazı özelliklerini tekrar eder, çarpanlarına ayırma, doğrusal denklem sistemleri ve doğrusal eşitsizlikler gibi basit cebirsel konuları hatırlar, ikinci derece denklem, eşitsizlik ve grafiklerini öğrenme becerisi kazanır. 10,13,14,15 1,2,3,7,8 A,B,C,D,F
Fonksiyon kavramını, fonksiyonların grafiklerini, fonksiyonlarda bileşke işlemini, ters fonksiyon kavramını ve mutlak değer fonksiyonunu öğrenme becerisi kazanır. 10,13,14,15 1,2,3,7,8 A,B,C,D,F
Matris işlemlerini ve lineer denklem sistemlerini matrislerle çözme becerisine sahip olur. 10,13,14,15 1,2,3,7,8 A,B,C,D,F
Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. 10,13,14,15 1,2,3,7,8 A,B,C,D,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yüzde, Oran, Birim ve Çarpanlar Hesabı  
2 Kesir Hesabı, ikili ve onaltılı sayı kümeleri  
3 Alan ve Hacim Hesabı  
4 Lineer Denklem Sistemleri  
5 Koordinatlar, Kümeler ve temel Fonksiyonlar  
6 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar  
7 Fonksiyon Uygulamaları  
8 Trigonometrik fonksiyonlar + Ara sınav  
9 Türev  
10 Türev Uygulamaları  
11 İntegral, Kalkülüsün Temel Teoremi   
12 İntegral teknikleri  
13 Matrisler  
14 Determinantlar  
15. Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Mathematische Grundlagen der Elektrotechnik von Hans Jörg Dirschmid, İnteraktif Slaytlar
Diğer Kaynaklar Mathematik zu Elektrotechnik für Ingenieure: Lehr- und Arbeitsbuch für das Grundstudium von Wilfried Weissgerber

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Uygulama notları, interaktif slaytlar
Ödevler Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe
Sınavlar Kısa sınav, ara sınav, final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 10
Kısa sınav 2 10
Derse Devamlılık 14 5
Ara Sınav 1 25
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

İnternet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular

Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar

         
2 Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.

Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur

         
3 Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.         X
4 Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.          
5 İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.

Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.

         
Mekatronik Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular.          
2 Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar.          
3 Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar.         X
4 Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar          
5 Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.          
Elektronik Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar.         X
2 Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.

Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır.

         
3 Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir.          
4 Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir.          
5 Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır.          
Otomotiv Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ 1 Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.         X
PÇ 2 İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar.          
PÇ 3 Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar.          
PÇ 4 Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir.          
PÇ 5 Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur.          
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ
PÇ 6 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.          
PÇ 7 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.          
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ
PÇ 8 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.          
PÇ 9 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.          
PÇ 10 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.         X
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK
PÇ 11 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder          
PÇ 12 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.          
PÇ 13 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir       X  
PÇ 14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.       X  
PÇ 15 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.         X

 

Programa Katkı Düzeyi Açıklama: 1 Çok Düşük, 2 Düşük , 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok Yüksek

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi  14 1 14
Ödev 2 5 10
Kısa sınav 2 1       2
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     84
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,36
Dersin AKTS Kredisi     3