Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin üniversite dışındaki iş dünyasını tanımaları, mekatronik uygulamaları konusunda deneyim kazanmaları, üniversite öğrenilen bilgiyle sektörün mekatronik uygulamaları arasındaki bağlantıyı gözlemlemeleri.
Dersin İçeriği:
Bir iş yerindeki Mekatronik uygulamaların analiz, tasarım ve gerçeklenmesi ile ilgili pratik deneyim kazanarak bu deneyim ve uygulamaların rapor edilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki eğitim veren işletmenin organizasyonu ve misyonunu, geçerli çevre koruma ile ilgili kuralları , iş kazalardaki davranış biçimlerini ve alınacak ilk önlemleri devreye almayı bilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 5,6,7,8,9 | B,C,E,G |
Elektrik Düzenekleri ve Komponentlerin Montajını yapabilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 5,6,7,8,9 | B,C,E,G |
Donanım ve yazılımların bileşenlerini kurar ve test edebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 5,6,7,8,9 | B,C,E,G |
Mekatronik sistemlerin programlanamasını yapabilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 5,6,7,8,9 | B,C,E,G |
Mekatronik sistemlerin montajını yapar ve devreye alır | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 5,6,7,8,9 | B,C,E,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mesleki Eğitim Sözleşmesindeki karşılıklı hak ve sorumlulukları belirlenmesi, Mesleki eğitim veren işletmenin organizasyonu | Sözleşmelerin okunması |
2 | İş Yerinin iş güvenliği ve iş kazası önleme yönetmeliklerini ve kazalardaki davranış biçimlerini öğrenme. | Sözleşmelerin ve prosedürlerin okunması |
3 | Mesleki eğitim veren işletmede geçerli çevre koruma ile ilgili kuralları, ekonomik ve çevre koruyucu enerji ve malzeme kullanım olanaklarını öğrenme | Standartların ve prosedürlerin okunması |
4 | İş emri planlama, üretimi ve termin takibi ile ilgili IT-sistemeleri kullanma, Sayısal eğitim medyasından yararlanma, Asistan-, Simulasyon-, Diyagnoz- veya Görüntüleme sistemlerini kullanma | Standartların ve prosedürlerin okunması |
5 | Amirleri ve diğer çalışma arkadaşları ile gelişmelere uygun görüşmeler yapma,Almanca teknik terimleri kullanma, Parça-, grup- ve ana teknik resimleri okuma ve kullanma, Akışkan modül ve cihazların devre dökümanlarını , elektrik planları, blok-, fonksiyon-, yapı- ve bağlantı planlarını okuma ve uygulama | Prosedürlerin okunması |
6 | Takımları, işleme tezgahlarını, kontrol- ve test aletlerini, ayrıca teknik düzenekleri işleme hazır hale getirme, kontrol etme, bakımlarını yapma | Prosedürlerin ve kullanma talimatlarının okunması |
7 | Kalite Yönetim Sistemini teknik dökümanlar ve onların etkileri doğrultusunda değerlendirme, yöntemleri uygulama, ölçme metotlarını ve ölçüm elemanlarını seçme, ölçüm elemanlarının kullanma | Prosedürlerin okunması |
8 | Uzunluk, açı ve yüzey ölçümleri için ölçüm ve kontrol aletlerini, yüzeyleri, düzlemsel, açısal ve form uygunluğu açısından kontrol etmek | Prosedürlerin ve kullanma talimatlarının okunması |
9 | Vidalı bağlantıları güvenli tork değerlerini göz önüne alarak monte etme, İş parçaları markalama | Prosedürlerin ve kullanma talimatlarının okunması |
10 | Elektriksel yardımcı- ve şalter tesisleri için kompenentleri seçme, monte etme, bağlama | Prosedürlerin ve kullanma talimatlarının okunması |
11 | Mekanik ve elektriksel yükler, kablolama tipleri ve kullanım nedenini göz önüne alarak hatları seçebilme, monte etme ve bağlama | Prosedürlerin ve kullanma talimatlarının okunması |
12 | Doğru ve alternatif akım devrelerinde gerilim,akım şiddeti,direnç ve güc ölçme | Prosedürlerin ve kullanma talimatlarının okunması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Uygulama yapılan firma tanıtımları, İş Kılavuzları, Çalışma Yönergeleri |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Uygulama yapılan Firma Tanıtımı |
Ödevler | Uygulama Raporu Sunumu hazırlanması |
Sınavlar | İşyeri Uygulama Rapor / Sunum |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
MIU İşyeri Temsilcisi Koordiantörü (MIU Uygulama Rapor içeriğine göre değerlendirilir) | 1 | 50 |
MIU Uygulama Raporu (MIU Program Koordinatörü ve Danışman Hoca değerlendirir) | 1 | 50 |
Uygulama Devam (Devam Zorunluluğu >%90) | Zorunludur | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Mekatronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | X | ||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | X | ||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | X | ||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Uygulama Süresi ( En az 12 hafta olmalıdır, daha fazla olabilir) | 12 | 36 | 432 |
MIU Uygulama Rapor Hazırlanması ve Sunulması | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 480 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 19,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |