• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
INP 112
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilere veritabanı yönetim sistemleri ile ilgili prensipler ve konular hakkında yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Tasarım algoritmaları ve uygulamaları; varlık-ilişki modeli; hiyerarşik, ağ, ilişkisel veritabanları; sorgu dilleri; ilişkisel cebir ve hesaplama; veri bağlılıkları; normal formlar; tutarlılık, bütünlük ve güvenlik sorunları, dönem projesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Veri tabanı sistemleri konusunda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme. 3, 4, 5 1,2,3,4 A, B C, D, F
Kurallara ve standartlara uygun veri tabanlarını gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlayabilme ve gerçekleyebilme. 3, 4, 5 1,2,3,4 A, B C, D, F
SQL dilinden mühendislik problemlerinin ihtiyaçları doğrultusunda veri tabanı uygulamaları oluşturmak ve veri tabanı uygulamalarını kullanmak için faydalanabilme. 3, 4, 5 1,2,3,4 A, B C, D, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş  
2 Varlık-İlişki Modeli  
3 Genelleştirme, Kümeleme, V-İ Şeması Tasarımı  
4 İlişkisel Cebir  
5 Sorgu İşleme  
6 Veritabanında Değiştirme, Görünüşler  
7 Ara Sınav  
8 SQL I  
9 SQL II  
10 Bütünlük Kısıtlamaları  
11 İlişkisel Veritabanı Tasarımı  
12 Tetik ve Prosedürler  
13 Ağ Tabanlı Uygulama Tasarımı, XML ve XSLT  
14 Normalleştirme, Normal Formlar  

Kaynaklar

Ders Notu Ders Slaytları
Diğer Kaynaklar https://eng.yeditepe.edu.tr/tr/bilgisayar-muhendisligi-bolumu/dersler/2786

Bilgisayar Mühendisliği CSE348 dersi kaynak olarak alınmıştır.

Raghu Ramakrishnan, Johannes Gehrke, Database Management Systems, 3rd Edition, McGraw-Hill, 2003

http://aksayan.com/abs/courses/courseInfo.php?course_id=1&co_id=7

http://cse.yeditepe.edu.tr/coadsys/course/view.php?id=2

Silberschatz, A., Korth, H. F., Sudarshan, S., Database System Concepts, 5th Edition, McGraw-Hill, 2005

Celko, J., SQL Puzzles & Answers, Morgan Kaufmann Publishers, 1997

Gruber, M., Mastering SQL, Sybex, 2000

Ladanyi, H., SQL, Sams Publishing, 2000

Ünal Yarımağan, Veri Tabanı Sistemleri, Akademi ve Türkiye Bilişim Vakfı, 2000

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Slaytlar
Ödevler Uygulama Ödevleri
Sınavlar Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDiRME SiSTEMi
YARIYIL iÇi ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESi
Ödev 1 5
Kısa Sınavlar 2 10
Yoklama 14 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

internet ve Ağ Teknolojileri Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ağ yapıları, protokoller ve iletişim prensiplerini açıklar ve uygular

Ağ hata ayıklama, sorun giderme ve güvenliğini sağlar

         
2 Ağ cihazlarının temel programlamasını yapar.

Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur

         
3 Alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.   X      
4 Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.   X      
5 internet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır.

Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.

        X
MYO Ortak Program Çıktıları - BiLGi
PÇ 6 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.         X
PÇ 7 iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.          
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERi
PÇ 8 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.       X  
PÇ 9 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.       X  
PÇ 10 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.       X  
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKiNLiK
PÇ 11 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder     X    
PÇ 12 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.       X  
PÇ 13 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir          
PÇ 14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.          
PÇ 15 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / iŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
iş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi  14 2 28
Ödev 1 12 12
Kısa sınav 2 2 4
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 10 10
Toplam iş Yükü     100
Toplam iş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4