Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Sinüsoidal sürülen ve pasif devre elemanlarından oluşan devreleri hesaplamak, filtre kavramını bilmek, tek ve üç fazlı sistemleri tanımak
Dersin İçeriği:
Sinüsoidal büyüklükler, sinüsoidal koşullarda sürülen doğrusal devrelerde akım gerilim güç ve enerji ilişkileri, fazör kavramı, transformatör, filtreler, üç fazlı sistemler
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru-Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC öğrenme çıktıları 3.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Sinüsoidal büyüklüklerin tanımını ve karmaşık sayılar ile ifadesini öğrenir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D, F |
| Sinüsoidal koşullarda pasif devre elemanlarının davranışlarını hesaplar | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D, F |
| Sinüsoidal koşullarda güç tanımlarını bilir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D, F |
| Filtre kavramını öğrenir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D, F |
| Üç fazlı sistemlerde akım gerilim ve güç ilişkilerini hesaplamasını bilir | 1,2,3,4,6,8, 12 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D, F |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Sinüzoidal fonksiyonlar, parametreleri ve anlamları. Sinüs dalga formları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 2 | AC dalga biçimi ve AC devre teorisi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 3 | Faz farkı ve faz kayması. Fazör kavramı. Fazör Diyagramları ve Fazör Cebiri. Karmaşık sayılar ve fazörler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 4 | AC direnci ve empedansı. Ohmik ve reaktif bileşenler aracılığıyla performans | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 5 | AC endüktans ve endüktif reaktans. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 6 | AC kapasitans ve kapasitif reaktans | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 7 | RLC serisi devrenin analizi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 8 | RLC paralel devre analizi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 9 | Seriel rezonans devresi, paralel rezonans devresi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 10 | RMS voltajı, ortalama voltaj | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 11 | Elektrik gücü, güç üçgeni ve güç faktörü . Frekansın sinüzoidal uyarıma etkisi. Harmonikler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 12 | Transformatörün tanıtımı ve transformatörlü devrelerde akım gerilim güç ve enerji bağıntıları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 13 | Üç fazlı sistemlerin tanıtılması, uygulamadaki yerleri ve akım, gerilim, güç hesaplamaları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 14 | Filtre kavramı, Bode grafikleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
| 15 | Final sınavı | |
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları |
| Diğer Kaynaklar |
Grundwissen Elektrotechnik und Elektronik, Leonhard Stiny, ISBN: 3658183187,
Taschenbuch der Elektrotechnik und Elektronik, Helmut Lindner, ISBN 3446225463 Elektrik Devreleri, Prof. Dr. Turgut İkiz, Papataya Bilim, İstanbul 2016 |
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
| Ödevler | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe |
| Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | 2 | 5 |
| Kısa Sınav | 4 | 10 |
| Yoklama | 14 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
| Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
| PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
| PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
| PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
| PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
| PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | x | ||||
| PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | x | ||||
| PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
| PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
| PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Kısa sınav | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||