Dersin Dili:
Almanca
Dersin Amacı:
Almanya’da iş görüşmesi yapabilme, iş ahlakına ve iş arkadaşlarına uyum ile genel mesleki teknik terimleri edinme, günlük hayatta gerekli diyalogu sağlayabilmek
Dersin İçeriği:
Teknik Almanca ve Teknik Sohbetler, İş Diyalogları, Kültürel/Teknik Diyaloglar, İş Başvuru ve işyerinde görüşme terimleri, Almanya’da günlük sosyal hayat ve terimler
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Soru-Cevap 3. Grup Çalışması 4.Tartışma Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, izlediği video ve filmleri anlayabiliyor | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F | |
2. Teknik derslerde interaktif olarak derslere katılıp tartışabiliyor | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F | |
3. Münazara gruplarında teknik konular hakkında fikir beyan edebiliyor ve görüşlerini açıklayabiliyor | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F | |
4. Sunum tekniklerine hakim olarak akıcı konuşarak yorumlayabiliyor | 1,2,3,4 | A, B, C, D, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş + Alman İş Kültürü ve Tarihi | |
2 | Almanya’da İletişim Kültürü, İş Hayatı ve beklentiler | |
3 | Günlük hayatta iletişim, sohbetler | |
4 | Almanya’da İş alanları, İş arama yöntemleri | Internet araştırma |
5 | Özgeçmiş Düzenleme, İş Görüşmeleri | Örnek CV’ler |
6 | İş görüşmeleri, koşulları örnekleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
9 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
10 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
11 | Mekatronik/Elektronik/Bilgi İşlem/Otomotiv sektörlerindeki terimler, sohbetler | |
12 | Teknik rapor Düzenleme & Sözlü İş durumu aktarma | |
13 | Teknik rapor Düzenleme & Sözlü İş durumu aktarma | |
14 | İş Arkadaşları ile iletişim / İş Sonrası-Sosyal aktiviteler | |
15. | İş Arkadaşları ile iletişim / İş Sonrası-Sosyal aktiviteler |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders Uygulama Notları ve Sunumları |
Diğer Kaynaklar | Kaynak Kitaplar ve internet linkleri (Ders başlangıcında bildirilecek) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Uygulama notları, interaktif slaytlar |
Ödevler | Basılı Notlar, Yulearn Yeditepe |
Sınavlar | Kısa sınav (Yazılı/Sözlü) , Ara sınav, Final Sınavı (Yazılı/sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | - | - |
Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Yoklama (Devam Zorunluluğu %80) | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı Min Başarı / Geçme Notu: DD %40 | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40 | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik ile ilgili kavramları bilir, Elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | ||||||
2 | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | ||||||
7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | X | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilincine sahip olarak mezun olur. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | - | - | - |
Kısa sınav | 2 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |