İş Bilimi; İş fizyolojisi, İş psikolojisi, İş hijyeni, İş sosyolojisi, İş pedagojisi, Ergonomi , İş Etüdü
İşletme Organizasyonu; Temel kavramlar, Şirket türleri, İşletme fonksiyonları, Akış ve Malzeme Organizasyonu, Üretim Yan İşletmeleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş bilimiyle ilgili alanları ve dikkate alma gerekliliği hakkında bilgi ve beceri kazanır. | 6,7,10,13,14,15 | 1,2,3,7,11 | A,B,C,D,F |
Ergonomi ve insan verimi üzerindeki etkisini bilir, önlemleri planlama becerisine sahip olur. | 6,7,10,13,14,15 | 1,2,3,7,11 | A,B,C,D,F |
İş etüdü metotlarını bilir ve bunların yardımıyla iş tasarımı, iş yeri düzenlemeyi ve rasyonel bir akışı sağlama becerisine sahip olur. | 6,7,10,13,14,15 | 1,2,3,7,11 | A,B,C,D,F |
İşletme ile ilgili önemli kavramları, şirket türlerini, yapısal organizasyon türlerini, işletme fonksiyonlarını tanır ve uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | 6,7,10,13,14,15 | 1,2,3,7,11 | A,B,C,D,F |
İşletme bölümleri içinde ve bölümler arası malzeme akışıyla ilgili söz konusu metotları tanır ve bunları uygulayama becerisi kazanır. | 6,7,10,13,14,15 | 1,2,3,7,11 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş bilimi alanları | |
2 | Ergonomi temel kavramları | |
3 | Ergonomik iş yeri düzenleme, İşletmelerden Örnekler | |
4 | İş etüdü tarihçesi ve temel kavramları | |
5 | İş etüdü metotları ve işletmelerden uygulama örnekleri | |
6 | Zaman etüdü metotları ve işletmelerden örnek problem çözümleri | |
7 | Maliyet analizi metotları ve işletmelerden örnek problem çözümleri | |
8 | İş Düzenleme (mikro ve makro) + Ara Sınav | |
9 | İşletmelerden iş düzenleme örnekleri | |
10 | İşletme organizasyonu | |
11 | Yapısal organizasyon ve işletme fonksiyonları uygulama örnekleri. | |
12 | Akış organizasyonu planlaması ve işletmelerden örnekler | |
13 | Malzeme organizasyonu metotları ve İşletmelerden örnek çözümler | |
14 | Üretim yan işletmeleri ile ilgili örnekler | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | interaktif slaytlar. |
Kaynaklar |
Prof. Dr. Ing. Dr. h.c. Dipl.-Wirt. Ing. W. Eversheim, Organisation in der Produktionstechnik, Band I und III, VDI – Verlag Düsseldorf
Dr. A. Gummersbach, Prof. Dr. M. Berg, Arbeitsvorbereitung und Betriebswirtschaftslehre, Handwerk und Technik Verlag. Prof. Dr. E. Grochla, Handwörterbuch der Organisation (Wissenschaft und Praxis), C. E. Poeschel Verlag, Stuttgart. Refa Methodenlehre des Arbeitsstudiums (Teil 1, Teil 2, Teil 3, Teil 4, Teil 5 und Teil 6), Carl Hanser Verlag, München.. Refa Methodenlehre der Planung und Steuerung (Teil 1, Teil 2 und Teil 3). Carl Hanser Verlag, München. Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Erol Eren, Beta Yayınları 2016 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Kaynaklar, İnteraktif Slaytlar |
Ödevler |
|
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devam | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
MYO Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |