Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Girişimciliğin temel prensiplerini analitik bir bakış açısıyla kavramak; öğrencilerin girişimcilik kariyerine adım atma veya kendi işlerini kurma becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Girişimlerin verimli, sürdürülebilir ve küresel pazarlara entegre bir şekilde yönetilmesi üzerine yöntemler ve uygulamalı örnekler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Girişimcilik mantığını, analitik bir bakış açısıyla öğrenerek iş kurabilme, risk alma, farklı bakış açılarından bakabilme, belirsizlikle başa çıkma ve bunları yönetme tekniklerini öğrenir | 6,7,8,10, 11,13,14 | 1,3,6,8,9,10 | A,B,C,E,F |
| İş fikirlerini pazara sunabilmek için fikir, ürün, fiyatlama, Pazar ile buluşma ve yatırım süreçlerini öğrenir | 6,7,8,10, 11,13,14 | 1,3,6,8,9,10 | A,B,C,E,F |
| İşletmelerde verimli, sürekli ve dünyaya entegre işletme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur | 6,7,8,10, 11,13,14 | 1,3,6,8,9,10 | A,B,C,E,F |
Dersin Akışı
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
| 1 |
Giriş ve Girişimcilik Temelleri
|
|||
| 2 |
Girişimcilik Zihniyeti ve Liderlik
|
|||
| 3 |
İş Fikri Geliştirme ve Fikir Testi
|
|||
| 4 |
Pazar ve Rekabet Analizi
|
|||
| 5 |
İş Modeli ve Değer Önerisi
|
|||
| 6 |
Finansal Planlama ve Finansman Kaynakları
|
|||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 |
Girişimcilik Ekosistemi ve Destek Programları
|
|||
| 9 |
Büyüme Stratejileri ve Sürdürülebilirlik
|
|||
| 10 |
Gerçek Hayat Vaka Çalışmaları ve Başarılı Girişimcilik Örnekleri
|
|||
| 11 |
Final Projesi: İş Planı Geliştirme
|
|||
| 12 |
Final Projesi: İş Planı Geliştirme
|
|||
| 13 |
Final Projesi
|
|||
| 14 |
Final Projesi
|
|||
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Ders Uygulama Notları ve Sunumları |
| Diğer Kaynaklar | Kaynak Kitaplar ve internet linkleri (Ders başlangıcında bildirilecek) |
Materyal Paylaşımı
| MATERYAL PAYLAŞIMI | |
| Dokümanlar | Uygulama notları, interaktif slaytlar |
| Ödevler | Basılı Notlar, Sunumlar |
| Sınavlar | Kısa sınav (Yazılı/Sözlü) , Ara sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ödev | ||
| Kısa Sınavlar | ||
| Yoklama | 14 | 15 |
| Ara Sınav (Dönem Projesi) | 1 | 45 |
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
| PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları – BECERİ | ||||||
| PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
| PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
| PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
| PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
| PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
Programa Katkı Düzeyi Açıklama: 1 Çok Düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok Yüksek
DERSE ÖZEL ÇIKTILARA KATKILAR
- Girişimcilik ekosisteminin temel bileşenlerini ve işleyişini açıklar.
- Girişimcilik zihniyetini geliştirir; risk alabilme ve belirsizlikle başa çıkma becerisi kazanır.
- Yenilikçi iş fikirleri geliştirme ve problem çözme becerisine sahip olur.
- Pazar araştırması yaparak hedef müşteri gruplarını tanımlar ve rekabet analizi yapabilir.
- İş modeli tuvali kullanarak iş modeli geliştirme ve değer önerisi oluşturma yeteneği kazanır.
- Finansal projeksiyonlar yaparak gelir-gider tahminleri oluşturur ve finansman kaynaklarını değerlendirir.
- Ulusal ve uluslararası destek programları ve teşvikler hakkında bilgi sahibi olur.
- İşletme büyüme stratejileri geliştirir ve sürdürülebilirlik prensiplerini anlar.
- Vaka çalışmalarıyla analitik düşünme ve sorun çözme becerisini geliştirir.
- İş fikrini sunmak için kapsamlı bir iş planı hazırlama ve sunma yeteneği kazanır.
- Fikirlerini gerçeğe dönüştürme süreçlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır.
- Uygulama ve deney yoluyla iş fikrini değerlendirme, test etme ve revize etme yeteneğini geliştirir.
- Girişimcilikte yaratıcı düşünme ve inovatif çözümler geliştirme kapasitesini artırır.
- İş fikirlerini pazara sunabilmek için stratejik düşünme ve etkili karar alma becerisi kazanır.
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Kısa sınav | |||
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||