Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Robot tiplerinin ve uygulama alanlarının öğretilmesi, robotların kinematik ve kinetik özellikleri ile mekanizmalarının tanıtılması, robotların hareket tiplerinin öğretilmesi, robot program çeşitleri hakkında bilgilendirme
Dersin İçeriği:
Robot tipleri, robotların kinematiği ve kinetiği, robot mekanizmaları, sensörler, aktörler, programlama esasları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Robotların çeşitlerini,hareket imkanlarını ve kullanılma alanlarını bilir | 4,6,11 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Koordinat sistemleri hakkında bilgi sahibidir | 4,6,11 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Robotların sensörleri ve aktörleri hakkında bilgi sahibidir | 4,6,11 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Robotların programlama esaslarını bilir | 4,6,11 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Robotların yapısı | Konunun okunması |
2 | Robotlarda pozisyon ve oryantasyon | Konunun okunması |
3 | Fonksiyonlarına, boyutlarına ve uygulama alanlarına göre robot çeşitleri | Konunun okunması |
4 | Manipülatörler,robotik kollar, robotik eller | Konunun okunması |
5 | Paralel robotlar, SCARA sistemleri | Konunun okunması |
6 | Ayaklı hareketli robotlar,humanoidler | Konunun okunması |
7 | Tekerlekli,arazi uyumlu hareketli robotlar | Konunun okunması |
8 | Yüzer robotlar + Ara Sınav | Ders Çalışması |
9 | Uçan robotlar | Konunun okunması |
10 | Robot sensörleri, aktüatörleri | Konunun okunması |
12 | Robot programlama esasları | Konunun okunması |
11 | Robot kumanda esasları | Konunun okunması |
13 | Uygulama Örnekleri | Konunun okunması |
14 | Uygulama Örnekleri | Konunun okunması |
15 | Final Sınavı | Ders Çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Slayt Kopyaları ? |
Diğer Kaynaklar |
Fundamentals of Robotic Mechanical Systems.( Jorge Angeles)
Grundlagen der Robotik.(Prof. Dr. Klaus Wust) Industrieroboter.(W.Weber) Robot Tekniği. A. Kurtoğlu https://www.kuka.com/de-de/produkte-leistungen/robotersysteme/industrieroboter |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı çıktılar, elektronik ortamda paylaşım (örn. Coadsys) |
Ödevler | Uygulama alanına göre robot üzerinde ödev çeşitleri, Coadsys |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1 | Elektrik / Elektronik ile ilgili kavramları bilir, Elektrik / Elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | ||||||
2 | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirlemebecerisini kazanır. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | ||||||
6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | ||||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilincine sahip olarak mezun olur. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |