Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Sektör temsilcisi firmalardan uygulama örnekleri üzerinden iş süreçlerini ve çözümlerini öğrenmek, kariyer gelişiminde tecrübe ve bilgi paylaşımı sağlamak
Dersin İçeriği:
Firma temsilcileri ile belirlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sektör ’deki uygulama örnekleri ve çözümleri hakkında gerekli beceriye sahip olur. | 3,4,5,7,8,9,10,11 | 1,2,3,7,8,10,11 | A, B, C,D |
Sektör ’deki süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | 3,4,5,6,7,9,11 | 1,2,3,7,8,10,11 | A, B, C,D |
Kariyer gelişiminde tecrübe sahibi olur. | 4,5,7,8,9,11 | 1,2,3,4,8,10,11 | C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Sorumlular |
1 |
Siemens Akıllı Altyapı ve Şehirler, Bölgesel Çözümler ve Servisler Tanıtım, Ders İçerik, İşleyiş ve Kariyer Soru-Cevap |
Siemens A.Ş. Temsilcileri |
2 | Satış Yönetimi ve Müşteri Odaklılık | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
3 | Servis Operasyonları ve Mükemmellik | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
4 |
Gazlı Söndürme Sistemleri Sulu Söndürme Sistemleri |
Siemens A.Ş. Temsilcileri |
5 | Anons Sistemleri (Novigo) | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
6 | Bina Otomasyonu (PXC,DXR..) | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
7 | Kartlı Geçiş (SiPass) | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
8 | Enerji Verimliliği & İzleme | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
9 | Merkezi İzleme ve Yönetim Yazılımları (DesigoCC) | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
10 | Proje Tasarım & Dizayn (Autocad Lab) | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
11 | Proje Yönetimi ve Finans | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
12 | Yangın Algılama Sistemleri (Sinteso) | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
13 |
Intelligente IT und Digitalisierung Satınalma |
Siemens A.Ş. Temsilcileri |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği, Kalite, Çevre | Siemens A.Ş. Temsilcileri |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Siemens A.Ş. Firma Temsilcilerinin hazırladığı Sunumlar, Uygulama örnekleri ve notlar |
Diğer Kaynaklar | Siemens A.Ş. Internet Sitesi ve örnekleri paylaşılacak uygulamalar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum Dosyaları ve uygulama örnek notları |
Ödevler | Sunum dosyaları ve önerilen notların etüt edilerek hazırlanılması |
Sınavlar | Kısa Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 13 | 39 |
Yoklama | 14 | 11 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik ile ilgili kavramları bilir, Elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | ||||||
2 | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | ||||||
7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | X | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilincine sahip olarak mezun olur. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | |||
Kısa Sınav | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |