• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
ELT 106
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Elektrik/ Elektronik devre tasarımı ile ilgili paket programların, yazılımların genel yapısını kavrayabilme, programı etkin bir şekilde kullanarak çizim ve tasarım yapabilme; Paket program kullanarak devre tasarımı ve devre elemanlarını tanıma. Uluslararası çizim standartlarını kavrama ve bunlara uygun pano çizimi tasarımları yapma yeteneği verir.
Dersin İçeriği: 

Seçilen bir  program  yardımıyla kumanda tasarımları kurgulayıp, oluşturulup (çizilip), hata kontrolleri, analizlerinin (test ve ölçüm) yapılması, devre bileşenlerinin maliyet analizinin oluşturulması, devrenin ölçekli bir şekilde imalata yönelik raporlar ve çıktılar oluşturmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Bir elektronik devre tasarım paket programını tanır ve işlevlerini bilir, sembolleri tanır ve çizim alanında çeşitli uygulamalar yapabilir. 1, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F
2. Devre şemalarını çizebilir. 1, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F, G
3. Program üzerinde raporlar alıp kullanır. 1, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F, G
4. Kumanda dervrelerini tanır ve uygulamadaki yerlerini kavrar. 1, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F
5. Tasarlanmış devrenin imalata yönelik çizimlerini ve istenilen raporları dışa aktarımını sağlar. 1, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F
6. Yazıcı çıkışı ile ilgili düzenlemeleri ve seçenekleri kavrar. 1, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş Kaynaklara Dayalı Hazırlık
2 Uygulama Programının ve alanlarının Tanıtımı, Devre Tasarımının Unsurları, çizim ve araç çubukları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
3 IEC dikkate alınarak çalışma

standartlarına uygun projeler oluşturma

Kaynaklara Dayalı Hazırlık
4 Şematik sayfa oluşturma  Kaynaklara Dayalı Hazırlık
5 Proje yapı yönetimi Kaynaklara Dayalı Hazırlık
6 Cihaz oluşturma Kaynaklara Dayalı Hazırlık
7 Basit makroların oluşturulması Kaynaklara Dayalı Hazırlık
8 Ara Sınav Kaynaklara Dayalı Hazırlık
9 Elektrik devre elemanlarının tanıtılması ve kullanım alanları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
10 Otomatik bağlantı

Referans özellikleri

Malzeme seçimi

Kaynaklara Dayalı Hazırlık
11 Cihaz gezginini kullanma Kaynaklara Dayalı Hazırlık
12 Klemensler Kaynaklara Dayalı Hazırlık
13 Fiş prizler Kaynaklara Dayalı Hazırlık
14 Kablolara giriş Kaynaklara Dayalı Hazırlık
15 Final Sınavı Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Sunum Saydam Kopyaları, 
Diğer Kaynaklar EPLAN Electric P8

Reference Handbook- Bernd Gischel

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe
Ödevler Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe
Sınavlar Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 5
Kısa Sınav 2 10
Derse Devam (Devam Zorunluluğu %80) 14 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40)   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektrik ile ilgili kavramları bilir, Elektrikte kullanılan cihaz ve devre elemanlarını tanır, ilgili devrelerde kullanır.         X
2 Elektrik devrelerinde ve panolarda kullanılan elemanların kullanılma şartlarıve hangi ortamlarda bulunması gerektiğini kavrar.          
3 Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır.         X
4 Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur.         X
5 Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. X        
6 Elektrik panolarında kullanılan standartlar nelerdir, bunlar ne amaca hizmet eder ve hangi durumlarda bunlara ihtiyaç duyulduğunun becerilerini edinir.          
7 Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır.          
8   Panoların 3D olarak nasıl tasarlandığı konusunda fikşr sahibi olur ve uygulama yapar.          
9   Sanayi ve hizmet uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.          
10   Panolarda kullanılan kablolar, klemensler, PLC’ler, ve çeşitli devre elemanlarınının bağlantılarının yapılması ve ERP sistemleri ile bağdaştırılması hakkında yetenekler kazanır.          
11   Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.          
12   Uygulamalı olarak elektrik kumanda mantığını öğrenir.          

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödev 2 4 8
Kısa sınav 2 1 2
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Proje      
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4