Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersle öğrencilere elektronik uygulama projesi gerçekleştirmek amacıyla bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Elektronik uygulama ile ilgili temel kavramların ve elektronik devrelerinin çalışma karakteristiklerinin kavranabilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirleyebilme | 1,2,3,4,6.8,10,12 | 1, 3, 6 | A, B,C |
Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapabilme | 1,2,3,4,6.8,10,12 | 1, 6 | A,B, C |
Sistem/ürüne ilişkin devre çizimini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | 1,2,3,4,6.8,10,12 | 1, 6, 10 | A,B, C |
Sistem/ürünü gerçekleştirebilme | 1,2,3,4,6.8,10,12 | 6, 10 | C |
Sistem/ürünün çalışma prensibini açıklayabilme | 1,2,3,4,6.8,10,12 | 6, 10 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Çalışma Konusu belirleme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
2 | Çalışma Konusu belirleme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
3 | Sistem/Ürünün Fonksiyonlarını ve Değişkenlerini Tanımlamak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
4 | Gerekli Malzemeleri Seçmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
5 | Sistem/Ürünün Programını/Hesaplamalarını/Simülasyonunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
6 | Sistem/Ürünün Programını/Hesaplamalarını/Simülasyonunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
7 | Ara sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
8 | Sistemin/Ürünün Çalışacağı Ortamı Kurmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
9 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
10 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
11 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
12 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
13 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
14 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
15 | Final Sınavı. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | Projeyle ilgili bütün program ders notlari | |||
Diğer Kaynaklar | Projeyle ilgili aranmasi gereken diger kaynakcalar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe, Destekleyici Kaynakca Taramasi |
Ödevler | --- |
Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Proje | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |