• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
ELT 112
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Ardışık mantık devrelerinin çalışmasını anlayarak devre elemanları ile dijital devreler tasarlayabilme yeteneğini kazanması, Dijital/Analog ve Analog/Dijital dönüştürücülerin yapısını açıklayabilmesini, ardışık mantık, DAC ve ADC devrelerini kurup çalıştırabilme yeteneğini kazanabilmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği: 

Flip flop Kullanarak Devre Tasarımı ve Frekans Bölücü Devresi, Asenkron İleri Sayıcı devreleri, Binary ve BCD, Asenkron İleri Geri Sayıcı Devreleri, Senkron Sayıcı Tasarımı Bellek Birimleri EPROM, Bellek Birimleri EPROM, Sayısal Modülasyon, Tümleşik Devre Kullanarak Devre Tasarımı (PIC)

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Ardışık mantık kapılarını kullanarak devre tasarımı yapar 1,2,4,6,8,10,11,12 1, 2, 3 A, B, C, D,H
Flip-Flop’ları kullanarak devre tasarımı yapar 1,2,4,6,8,10,11,12 1, 3,4,7,8 A, B, C, D,H
Tümleşik devre elemanları kullanarak devre tasarımı yapmak 1,2,4,6,8,10,11,12 1, 2, 3,4,8 A, B, C, D,H
PIC uygulamaları ve yazılımını yapmak 1,2,4,6,8,10,11,12 1, 2, 3, 4,8,9 A, B, C, D,H
Senkron/Asenkron sayıcıların işleyişini kavrayabilme ve sayıcı tümleşik devrelerini kullanabilmek 1,2,4,6,8,10,11,12 1, 2, 3, 4 A, B, C, D,H

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ardışık mantık devrelerinin çalışma mantığı. Kaynaklara Dayalı Hazırlık
2 Tutucu devrelerinin çalışması, mantık simgeleri ve uygulamaları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
3 Flip-flop devrelerinin çalışması, mantık simgeleri ve uygulamaları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
4 Sabit ve zamanlayıcı devrelerinin çalışma mantığı ile tasarımı. Kaynaklara Dayalı Hazırlık
5 Asenkron sayıcıların çalışması, sayıcı tümleşik devreleri ile tasarım Kaynaklara Dayalı Hazırlık
6 Senkron sayıcıların çalışması ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarım Kaynaklara Dayalı Hazırlık
7 Kaskad sayıcılar ile diğer sayıcı uygulamaları ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarımları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
8 Kayar yazaçların çeşitleri ve çalışması + Ara Sınav Kaynaklara Dayalı Hazırlık
9 Kayar yazaçların uygulama alanları, kayar yazaç tümleşik devreleri Kaynaklara Dayalı Hazırlık
10 Kayar yazaç uygulamalarında kayar yazaç tümleşik devreleri ile tasarım yapılması Kaynaklara Dayalı Hazırlık
11 Dijital/Analog ve Analog/Dijital Dönüştürücülerin kulanılma alanları ve ön bilgilerin verilmesi. Kaynaklara Dayalı Hazırlık
12 Dijital/Analog Dönüştürücülerin çeşitleri ve çalışma mantığı – Kavramlar Kaynaklara Dayalı Hazırlık
13 Analog/Dijital Dönüştürücülerin çeşitleri ve çalışma mantığı- Hesaplamalar Kaynaklara Dayalı Hazırlık
14 Dijital/Analog ve Analog/Dijital Dönüştürücülerin veri yapraklarının incelenmesi ve uygun dönüştürücü

seçimi.

Kaynaklara Dayalı Hazırlık
15 Final Sınavı  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Sunum Dosyası, Laboratuvar Notları
2Diğer Kaynaklar Taschenbuch der Elektrotechnik : Grundlagen und Elektronik, Ralf Kories, Heinz Schmidt-Walter, Frankfurt am Main : Harri Deutsch, 2006

Elektrik devrelerinin temel özellikleri, Gültekin Yıldız, İstanbul ,Boğaziçi Üniversitesi, 1974

Elektriksel Ölçme ve Ölçüm Cihazları, Nurettin Abut, Farzin Asadi, ISBN: 6052012734

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe
Ödevler Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe
Sınavlar Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 5
Kısa Sınav 4 10
Yoklama  (Devam Zorunluluğu %80) 14 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) 1 50
Proje - ---
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40)   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik ile ilgili kavramları bilir, Elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır.         X
2 Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanır.       X  
3 Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır.          
4 Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur.         X
5 Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır.          
6 Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır.         X
7 Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır.          
8 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır.       X  
9 Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.          
10 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilincine sahip olarak mezun olur.         X
11 Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.       X  
12 Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır.         X

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödev 2 4 8
Kısa sınav 4 1 4
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Proje      
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4