Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
İşyerlerindeki sorumlulukların, işçi-işveren ilişkilerinin, organizasyon, üretim ve iş güvenliği sistemlerinin ve işyerlerinden öğrenciler için beklenen hizmetlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği:
İş yerinde Uygulamalı olarak sorumluluk alarak Çalışma Hayatını hazırlanmaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşyerlerindeki hiyerarşiyi öğrenebilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 1,2,4,5,6,9 | C, E, G |
Gönüllü çalışmayı öğrenebilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 1,2,4,5,6,9 | C, E, G |
Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 1,2,4,5,6,9 | C, E, G |
Takım çalışması yapabilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 1,2,4,5,6,9 | C, E, G |
Toplumsal duyarlılık geliştirebilme | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12,13,14,15 | 2,5,6 | C, E, G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Firmanın tanıtımı, Çalışma Yapısı, Kurallar, EHS Eğitimi. | |
2 | İş Yeri Uygulama Alanı Tanıtımı, Görev Paylaşımı, Gözlemleme. | |
3 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
4 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
5 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
6 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
7 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
8 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
9 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
10 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
11 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
12 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
13 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
14 | İş Yeri Uygulamaları Sonuç Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Uygulama yapılan firma tanıtımları, İş Kılavuzları, Çalışma Yönergeleri |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Uygulama yapılan Firma Tanıtımı |
Ödevler | Uygulama Raporu Sunumu hazırlanması |
Sınavlar | İşyeri Bitirme Raporu / Sunum |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
MIU İşyeri Temsilcisi Koordiantörü | 1 | 50 |
MIU Uygulama Raporu | 1 | 50 |
Uygulama Devam | Zorunludur | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | ||||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Uygulama Süresi | 12 | 36 | 432 |
MIU Uygulama Rapor Hazırlanması ve Sunulması | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 480 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 19,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |