Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin derslerinde edinmiş oldukları bilgileri mesleki işyerinde edinmiş oldukları bilgi ve deneyimlerle ile birlikte ortaya koyarak proje yapma yeteneklerini kazandırmak, literatür taraması, dökümantasyon hazırlama ve uygulama yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği:
Öğrencinin ilgili alanı, mesleki iş yerinde edindikleri bilgi ve yetenekleri ile öğrenciyi araştırmaya sevk edecek proje uygulaması ve sunumu.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin mesleki konularda düşünce ve beceri yeteneğini geliştirmesi | 1, 2, 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3, 6, 9, 12 | E,H,G |
Lliteratür araştırma yollarını öğrenmesi | 1, 2, 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3, 6, 9, 12 | E,H,G |
Proje hazırlama konularında doküman hazırlamayı öğrenmesi | 1, 2, 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3, 6, 9, 12 | E,H,G |
Bireysel ve Takım çalışmasını öğrenmesi | 1, 2, 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3, 6, 9, 12 | E,H,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş yeri alanı ile ilgili projenin seçimi | |
2 | Öğrencilerin proje danışmanlaıyla ilk görüşmeleri, iş ve zaman planının çıkarılması | |
3 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
4 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
5 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
6 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
7 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
8 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
9 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
10 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
11 | Proje çalışması ve proje danışmanıyla haftalık toplantı | Haftalık Toplantı Hazırlık |
12 | İyileştirmeler ve son düzeltmeler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
13 |
Proje Teslimi |
Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
14 | Final ( Sunumlar ) |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Proje Hazırlık Aşamaları Notlar. |
Diğer Kaynaklar |
Basiswissen Projektmanagement.(K. Erichsen, U. Samberg, K. Felten)
Projektmanagement – Grundlagen, Methoden und Techniken, Zusammenhänge.( Boy,Dudek, Kusche) Effizientes Projektmanagement.( Mehrmann/,Wirtz) Proje Yönetimi. J. Harris |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Proje Sunum Dosyası |
Ödevler | Proje Gelişimi Raporları |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Proje | 1 | 100 |
Uygulama Devam | Zorunludur | |
Toplam | 100 | |
Projenin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | X | ||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Proje Hazırlık Süresi | 12 | 4 | 48 |
MIU Uygulama Rapor Hazırlanması ve Sunulması | 12 | 4 | 48 |
Proje | 1 | 150 | 150 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |