Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Pazarlama ve markaların temellerini öğrenmek. Markanın tarihini öğrenmek. Marka kimliği oluşturmak ve markayı yönetmek
Dersin İçeriği:
Sosyal Medya, Web Siteleri, Mobil Pazarlama, ATL & BTL
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital markalaşmayı ve ilgili tüm alt disiplinleri entegre bir bakış açısıyla uygulamayı öğrenmek, | 1,3,7,8 | A,B,C,D,E | |
Stratejik düşünme, strateji geliştirme ve yönetme becerisine sahip olmak, | 1,3,7,8 | A,B,C,D,E | |
Dijital markalaşmanın teorik bilgilerini sürdürülebilir bir şekilde uygulama becerisi kazanır, | 1,3,7,8 | A,B,C,D,E | |
Dijital pazarın varlığını ve bu pazarda uygulanması gereken pazarlama taktiklerini sağlar, | 1,3,7,8 | A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital bir marka oluşturmak | |
2 | marka sadakati yaratmak | |
3 | marka konumlandırma | |
4 | markalaşma | |
5 | Marka kimliğini oluşturmak | |
6 | Stratejik marka yönetimi | |
7 | içerik pazarlama | |
8 | ara sınav | |
9 | marka vizyonu | |
10 | Marka kişiliği ve bütünsel marka | |
11 | Markanın kurumsal kimliği | |
12 | markanın tarihi | |
13 | Markada pazarlama faydaları ve rekabet yönetimi | |
14 | Dijital stratejik markada marka konumlandırma | |
15 | Yönetim kurumsal kimlik süreci |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Slayt dosyası |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa sınav, Final Sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 4 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
2 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | |||||
3 | İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır | |||||
4 | Ortaya konan problemin algoritmik çözümünü güncel programlama dilleri ile kodlayabilir. | |||||
5 | Veritabanı kavramlarını ve türlerini tanımlayarak veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanabilir ve ara yüz formları geliştirebilir | |||||
6 | Bilişim istemci işletim sistemlerinin temel özelliklerini, grafik ve animasyon yazılımlarını etkin biçimde kullanabilir. | |||||
7 | Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur. | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı bilincine sahip olur. | X | ||||
10 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |||||
11 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |