Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Dersin amacı işletmelerde kullanılan ekipman ve operasyonlar için bakım ve hizmetleri organize etmektir.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin ve ekipmanların doğru ve sürekli çalışmasını sağlamak için kritik ekipmanların tanımlanması ve gerekli yedek parçaların saklanması. Düzenli bakımı planlamak ve gerekli yedek parça listelerini oluşturmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, teknik sistemlerin operasyonların güvenliği üzerindeki etkilerini ve önleyici bakımın gerekliliğini tanımlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler bakım ihtiyaçlarını belirlemek için bakım planlarını kullanabilir ve prosedürleri uygulayabilirler | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler güvenlik donanımlarını kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler hata analizleri oluşturabilir ve bakım çalışmalarının sonuçlarını belgelere dahil işleyebilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler sensörleri ve aktüatörleri ayarlayabilir ve sistem parametrelerini kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||||||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||||||||
1 | Önleyici ve Kestirimci Bakımın, Teknik sistemlerin işletme güvenliği üzerindeki etkileri ve gerekliliği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
2 | Mekatronik sistemlerin blok diyagramları, etki ve fonksiyon diyagramları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
3 |
Sensörlerin ve aktüatörlerin kontrol edilmesi ve ayarlanması, sistem parametreleri
|
Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
4 | Gerekli ölçüm yöntemleri, Mekanik, elektriksel, pnömatik / hidrolik sistemlerde sorun giderme yöntemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
5 | Elektriksel ve mekanik sistemleri koruyucu önlemleri ve, koruma düzenlemeleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
6 | Hata analizi, hataların tipik nedenleri. Kontaminasyon, yorgunluk, tüketim, aşınma, korozyon, titreşim, sıcaklık, kavitasyon ve etkileri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
7 | Mekatronik sistemlerin devreye alınması ve protokol | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
8 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
9 | Arıza analizi, arızaların tipik nedenleri, süreç görselleştirme, teşhis sistemleri, uzaktan teşhis | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
10 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
11 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
12 | Denetleme, güvenlik ekipmalarının kontrol prosedürleri -1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
13 | Denetleme, güvenlik ekipmalarının kontrol prosedürleri -2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
14 | Arıza dokümantasyonu, onarım protokolü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | ||||||||
15 | Final Sınavı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||||||||||
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları | |||||||||||
Diğer Kaynaklar | Fachwissen Kaltetechnik für industrielle und gewerbliche Praxis.K.Reisner, Fach Kenntnisse Metall, Industrie Mechanicker, MAK Projektierung (Propellerantrieb) - Projectguide |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devam (Devam Zorunluluğu %80) | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje | - | --- |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||||
1 | Mekatronik alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||||||
2 | Sanayide kullanılan mekanik, elektrik ve elektronik elemanlarını bilir, üretim ve uygulama yöntemlerini etkin olarak kullanır. | ||||||||||
3 | Alanı ile ilgili sistem tasarlamayı ve üretimini yapma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||||||
4 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||
5 | Bir mekatronik projesinin tasarımından raporlamasına kadar olan aşamalarını bilir, ihtiyaç analizi yapabilir ve katalog verilerini anlayarak uygulayabilir. | ||||||||||
6 | Basit kontrolden karmaşık yapay zeka uygulamalarına kadar kontrol yöntemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | ||||||||||
7 | Üretim proseslerini tanımlar, bunlarla ilgili yazılımsal ve donanımsal üretim konusunda yeterliliğe sahip olur. | ||||||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliğine sahip olma becerisi kazanır. | ||||||||||
9 | Bağımsız çalışmada karar verebilir, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilir ve uyum sağlayabilir. | ||||||||||
10 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||||||
11 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olarak mezun olur. | ||||||||||
12 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 |