Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Robot tiplerinin ve uygulama alanlarının öğretilmesi, robotların kinematik ve kinetik özellikleri ile mekanizmalarının tanıtılması, robotların hareket tiplerinin öğretilmesi, robot program çeşitleri hakkında bilgilendirme
Dersin İçeriği:
Robot tipleri, robotların kinematiği ve kinetiği, robot mekanizmaları, sensörler, aktörler, programlama esasları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Robotların çeşitlerini,hareket imkanlarını ve kullanılma alanlarını bilir | 1,3,4,7,10,11,12 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Koordinat sistemleri hakkında bilgi sahibidir | 1,3,4,7,10,11,12 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Robotların sensörleri ve aktörleri hakkında bilgi sahibidir | 1,3,4,7,10,11,12 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Robotların programlama esaslarını bilir | 1,3,4,7,10,11,12 | 1,3,5 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Robotların yapısı | Konunun okunması |
2 | Robotlarda pozisyon ve oryentasyon | Konunun okunması |
3 | Fonksiyonlarına, boyutlarına ve uygulama alanlarına göre robot çeşitleri | Konunun okunması |
4 | Manipülatörler,robotik kollar, robotik eller | Konunun okunması |
5 | Paralel robotlar, SCARA sistemleri | Konunun okunması |
6 | Ayaklı hareketli robotlar,humanoidler | Konunun okunması |
7 | Tekerlekli,arazi uyumlu hareketli robotlar | Konunun okunması |
8 | Yüzer robotlar + Ara Sınav | Ders Çalışması |
9 | Uçan robotlar | Konunun okunması |
10 | Robot sensörleri, aktüatörleri | Konunun okunması |
12 | Robot programlama esasları | Konunun okunması |
11 | Robot kumanda esasları | Konunun okunması |
13 | Uygulama Örnekleri | Konunun okunması |
14 | Uygulama Örnekleri | Konunun okunması |
15 | Final Sınavı | Ders Çalışması |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam (Devam Zorunluluğu %80) | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 1 | 50 |
Proje | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mekatronik alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
2 | Sanayide kullanılan mekanik, elektrik ve elektronik elemanlarını bilir, üretim ve uygulama yöntemlerini etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sistem tasarlamayı ve üretimini yapma yetkinliğine sahiptir. | x | |||||
4 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | x | |||||
5 | Bir mekatronik projesinin tasarımından raporlamasına kadar olan aşamalarını bilir, ihtiyaç analizi yapabilir ve katalog verilerini anlayarak uygulayabilir. | ||||||
6 | Basit kontrolden karmaşık yapay zeka uygulamalarına kadar kontrol yöntemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | ||||||
7 | Üretim proseslerini tanımlar, bunlarla ilgili yazılımsal ve donanımsal üretim konusunda yeterliliğe sahip olur. | x | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliğine sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
9 | Bağımsız çalışmada karar verebilir, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilir ve uyum sağlayabilir. | ||||||
10 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | x | |||||
11 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olarak mezun olur. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |