• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
ELT 106
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Elektrik/ Elektronik devre tasarımı ile ilgili paket programların, yazılımların genel yapısını kavrayabilme, programı etkin bir şekilde kullanarak çizim ve tasarım yapabilme; Paket program kullanarak devre tasarımı ve devre elemanlarını tanıma. Uluslararası çizim standartlarını kavrama ve bunlara uygun pano çizimi tasarımları yapma yeteneği verir.
Dersin İçeriği: 

Seçilen bir  program  yardımıyla kumanda tasarımları kurgulayıp, oluşturulup (çizilip), hata kontrolleri, analizlerinin (test ve ölçüm) yapılması, devre bileşenlerinin maliyet analizinin oluşturulması, devrenin ölçekli bir şekilde imalata yönelik raporlar ve çıktılar oluşturmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

(ELT için hazırlanmıştır, MEC öğrenme çıktıları 3.sayfadadır)

Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Bir elektronik devre tasarım paket programını tanır ve işlevlerini bilir, sembolleri tanır ve çizim alanında çeşitli uygulamalar yapabilir. 5,6,8,10,12 1, 2, 3, 4 A, B, C, D, F
2. Devre şemalarını çizebilir. 5,6,8,10,12 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F, G
3. Program üzerinde raporlar alıp kullanır. 5,6,8,10,12 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F, G
4. Kumanda dervrelerini tanır ve uygulamadaki yerlerini kavrar. 5,6,8,10,12 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F
5. Tasarlanmış devrenin imalata yönelik çizimlerini ve istenilen raporları dışa aktarımını sağlar. 5,6,8,10,12 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F
6. Yazıcı çıkışı ile ilgili düzenlemeleri ve seçenekleri kavrar. 5,6,8,10,12 1, 2, 3, 4, A, B, C, D, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş Kaynaklara Dayalı Hazırlık
2 Uygulama Programının ve alanlarının Tanıtımı, Devre Tasarımının Unsurları, çizim ve araç çubukları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
3 IEC dikkate alınarak çalışma

standartlarına uygun projeler oluşturma

Kaynaklara Dayalı Hazırlık
4 Şematik sayfa oluşturma  Kaynaklara Dayalı Hazırlık
5 Proje yapı yönetimi Kaynaklara Dayalı Hazırlık
6 Cihaz oluşturma Kaynaklara Dayalı Hazırlık
7 Basit makroların oluşturulması Kaynaklara Dayalı Hazırlık
8 Ara Sınav Kaynaklara Dayalı Hazırlık
9 Elektrik devre elemanlarının tanıtılması ve kullanım alanları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
10 Otomatik bağlantı

Referans özellikleri

Malzeme seçimi

Kaynaklara Dayalı Hazırlık
11 Cihaz gezginini kullanma Kaynaklara Dayalı Hazırlık
12 Klemensler Kaynaklara Dayalı Hazırlık
13 Fiş prizler Kaynaklara Dayalı Hazırlık
14 Kablolara giriş Kaynaklara Dayalı Hazırlık
15 Final Sınavı Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Sunum Saydam Kopyaları, 
Diğer Kaynaklar EPLAN Electric P8

Reference Handbook- Bernd Gischel

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe
Ödevler Basılı Notlar, Laboratuar Ödevleri, Coadsys Yeditepe
Sınavlar Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Kısa Sınav, Ara Sınav, Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 5
Kısa Sınav 2 10
Derse Devam  14 5
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı    50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
Elektronik Programı için Program Çıktıları
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ 1 Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar.          
PÇ 2 Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.

Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır.

         
PÇ 3 Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir.          
PÇ 4 Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir.          
PÇ 5 Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır.         X
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ
PÇ 6 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.         X
PÇ 7 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.          
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ
PÇ 8 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.     X    
PÇ 9 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.          
PÇ 10 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.       X  
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK
PÇ 11 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder          
PÇ 12 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.     X    
PÇ 13 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir          
PÇ 14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.          
PÇ 15 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.          

 

Mekatronik Programı için Program Çıktıları

PÇ 1 Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular.       x    
PÇ 2 Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar.          
PÇ 3 Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar.           
PÇ 4 Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar          
PÇ 5 Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.          x

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödev 2 6 12
Kısa sınav 2 5 10
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 12 12
Proje      
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,04
Dersin AKTS Kredisi     5