Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Elektrik ve elektroniğin temel kavramlarının uygulamacı ve alan ilişkili kullanıcıya yönelik tanıtımı
Dersin İçeriği:
Elektrik ve elektroniğin asal kavramları, bunların temelinde tanımlanan devre bileşenleri ve bu bileşenler ile derlenmiş analog ve sayısal örnek devre türleri, bu örnek devrelerin işleyişinin asal kavramlara dayanarak hesaplanması |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru-Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC, IAT, AUT öğrenme çıktıları 2.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektriksel ve manyetik temel büyüklükleri, bunların SI birimlerini öğrenir | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
Direnç, kondansatör, bobin, diod, transistor, entegre devre gibi temel devre elemanlarını tanır, | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3 | A, B, C, D |
Ohmik dirençlerden oluşan devreleri doğru gerilim koşullarında çözümler | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
RL, RC devrelerini hesaplar | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
Çoklu bileşenlerden oluşan temel devre örneklerini çizebilir ve bunların çalışma ayrıntılarını açıklar. | 1,2,4,6,8,10,12, 15 | 1, 2, 3, 4, 9 | A, B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Elektrik/Elektronik Temel Kavramlar (Elektrik Akımı, Akım-Gerilim İlişkisi, Direnç, Elektriksel Güç ve Enerji) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
2 | Temel devre teknikleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
3 | Elektrik ve Manyetik Alan | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
4 | Devre Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
5 | Alternatif Akım Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
6 | Ölçme Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
7 | Elektronik (Yarı iletkenler, Transistör, Diodlar, Güç Elektroniği ) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
8 | Elektronik (Yarı iletkenler, Transistör, Diodlar, Güç Elektroniği ) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
9 | Elektriksel Tesisler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
10 | Elektriksel Koruma Teknikleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
11 | Elektriksel Bina Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
12 | Elektrik Makinaları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
13 | Otomasyon Tekniği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
14 | Elektriksel Malzeme, İmalat Tekniği, Enerji Sistemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları |
Diğer Kaynaklar | Fachkunde Elektrotechnik ,VERLAG EUROPA-LEHRMITTEL · Nourney, Vollmer GmbH & Co. KG |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları- BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları- YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 56 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |