Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenlerini tanıyabilme. Yarı iletken güç anahtarlarının çalışma ilkeleri, karakteristikleri, seçimi ve güç elektroniği dönüştürücü devrelerinin teorileri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Güç elektroniği ile ilgili temel kavramların ve güç yarı iletkenlerin öğretilmesi, güç elektroniği devrelerinin çalışma karakteristiklerinin kavranabilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
(ELT için hazırlanmıştır, MEC öğrenme çıktıları 3.sayfadadır) |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenliğini tanıyabilme | 1,2,4,6,8,10,12,14 | 1, 2, 3,4 | A, B, C,D |
Anahtarlama elemanlarının seçimini yapar | 1,2,4,6,8,10,12,14 | 1, 2, 3,4 | A, B, C,D |
Güç yarı iletkenlerini, çalışma ilkelerini ve karakteristiklerini açıklar | 1,2,4,6,8,10,12,14 | 1, 2, 3,4 | A, B, C,D |
Temel güç devrelerinin yapılarını ve çalışmalarını kavrayabilme. | 1,2,4,6,8,10,12,14 | 1, 2, 3,4 | A, B, C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Güç elektroniğinin tanımı ve kapsamı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
2 | Güç Yarı İletken Anahtarları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
3 | Diyotlar | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
4 | Tristörler | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
5 | Temel güç elemanları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
6 | Temel güç elemanları, Darlington BJT | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
7 | Temel güç elemanları, E-Mosfet | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
8 | Temel güç elemanları, IGBT yapıları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
9 | Kontrollü Elemanların Karşılaştırılması | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
10 | Kontrollü Elemanların Karşılaştırılması | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
11 | AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
12 | AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
13 | DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
14 | DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
15 | Final Sınavı. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Notu |
[1] S. Çavuş, Güç Elektroniği ,SAU, (2004),
[2] U. Arifoglu, Güç Elektroniği ,ITU, (1999) [3] U. Arifoglu, Güç Elektroniği Uygulamaları,,ITU, (1999) |
||
Diğer Kaynaklar |
[1] Prof. Dr. Remzi GÜLGÜN, Güç Elektroniğine Giriş, Yıldız Üniversitesi Yayınları [2] Harun Bayram, Elektronik, Zafer Matbaası (1998) [3] Güç Elektroniği Seminer Notları, TMMOB Yayınları (1989) [4] Joachim Specovius, Grundkurs Leistungselektronik, Sprınger, 2015 |
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | X | ||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ 1 | Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. | |||||
PÇ 2 | Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. | X | ||||
PÇ 3 | Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. | |||||
PÇ 4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar | |||||
PÇ 5 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa sınav | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |