Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
İşyerlerindeki sorumlulukların, işçi-işveren ilişkilerinin, organizasyon, üretim ve iş güvenliği sistemlerinin ve işyerlerinden öğrenciler için beklenen hizmetlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği:
İş yerinde Uygulamalı olarak sorumluluk alarak Çalışma Hayatını hazırlanmaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Firmanın tanıtımı, Çalışma Yapısı, Kurallar, EHS Eğitimi. | |
2 | İş Yeri Uygulama Alanı Tanıtımı, Görev Paylaşımı, Gözlemleme. | |
3 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
4 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
5 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
6 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
7 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
8 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
9 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
10 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
11 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
12 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
13 | İş Yeri Uygulamaları (Gözlem + Uygulama) | |
14 | İş Yeri Uygulamaları Sonuç Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Uygulama yapılan Firma Tanıtımı |
Ödevler | Uygulama Raporu Sunumu hazırlanması |
Sınavlar | İşyeri Bitirme Raporu / Sunum |
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektronik ile ilgili kavramları bilir, Elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | X | ||||
2 | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirlemebecerisini kazanır. | |||||
3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | |||||
5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | |||||
6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | |||||
7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre korumabilincine sahip olarak mezun olur. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | |||||
12 | Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Uygulama Süresi ( En az 12 hafta olmalıdır, daha fazla olabilir) | 12 | 36 | 432 |
MIU Uygulama Rapor Hazırlanması ve Sunulması | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 480 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 19,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |