Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersle öğrencilere elektronik uygulama projesi gerçekleştirmek amacıyla bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Elektronik uygulama ile ilgili temel kavramların ve elektronik devrelerinin çalışma karakteristiklerinin kavranabilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirleyebilme | 1 | 1, 3, 6 | A, B,C |
Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapabilme | 1 | 1, 6 | A,B, C |
Sistem/ürüne ilişkin devre çizimini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | 3, 11 | 1, 6, 10 | A,B, C |
Sistem/ürünü gerçekleştirebilme | 4, 6, 12 | 6, 10 | C |
Sistem/ürünün çalışma prensibini açıklayabilme | 4, 12 | 6, 10 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Çalışma Konusu belirleme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
2 | Çalışma Konusu belirleme | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
3 | Sistem/Ürünün Fonksiyonlarını ve Değişkenlerini Tanımlamak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
4 | Gerekli Malzemeleri Seçmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
5 | Sistem/Ürünün Programını/Hesaplamalarını/Simülasyonunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
6 | Sistem/Ürünün Programını/Hesaplamalarını/Simülasyonunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
7 | Ara sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
8 | Sistemin/Ürünün Çalışacağı Ortamı Kurmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
9 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
10 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
11 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
12 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
13 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
14 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
15 | Final Sınavı. | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | Projeyle ilgili bütün program ders notlari | |||
Diğer Kaynaklar | Projeyle ilgili aranmasi gereken diger kaynakcalar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı Notlar, Coadsys Yeditepe, Destekleyici Kaynakca Taramasi |
Ödevler | --- |
Sınavlar | Basılı Soru Formları, Coadsys Yeditepe, G-Classroom, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | ||
Kısa Sınav | ||
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Proje | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektroník ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | X | ||||
2 | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirlemebecerisini kazanır. | |||||
3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | |||||
6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | X | ||||
7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre korumabilincine sahip olarak mezun olur. | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | ||||
12 | Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | -- | -- | -- |
Kısa sınav | -- | -- | -- |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |