• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
INP 104
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, programlama deneyimi az olan öğrencilere yöneliktir.Öğrencilere bilgisayarların problem çözmede nasıl kullanılabileceğini anlamalarını sağlamayı ve kısa program yazma becerileri konusunda kendilerine güven duymalarını amaçlar. Python programlama dili kullanılacaktır.
Dersin İçeriği: 

Temel programlama dili kullanımına giriş, değişkenler ve sabitler, veri türleri, girdi-çıktı-süreç modeli, operatörler, kontrol yapıları, istisna işleme, fonksiyonlar, diziler, demetler, listeler, sözlükler

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Programlama (Yazılım) hakkında bilgi sahibi olur.   1, 2, 3,4 A, B,C, D, F, H
Farklı yapıdaki problemleri çözmek için algoritma geliştirebilme becerisi kazanır.   1, 2, 3,4 A, B,C, D, F, H
Teorik ve pratik bilgileri program tasarlama ve gerçekleştirme için kullanabilme becerisine sahip olur.   1, 2, 3,4 A, B,C, D, F, H
Algoritma ve Akış Diyagramları oluşturma becerisi kazanır.   1, 2, 3,4 A, B,C, D, F, H
Oluşturan algoritmalarla kısa programlar yazma becerisi kazanır   1, 2, 3,4 A, B,C, D, F, H

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar biliminin temel terimleri, programlama dilleri, algoritma, akış diyagramları, yorumlayıcı, derleyici  
2 Değişkenler, ifadeler ve komutlar  
3 Dahili fonksiyonlar, operatörler  
4 Basit veri türleri  
5 Kontrol Yapıları - Programın çalıştırılmasının kontrolü, Karar verme yapıları  
6 Kontrol yapıları - döngüler  
7 Ara Sınavı  
8 Fonksiyonlar ve istisnalar  
9 İstisna işleme   
10 Strings  
11 Demetler  
12 Listeler  
13 Veri yapılarının genişletilmesi  
14 Sözlükler  
15  Setler  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Grundlagen der Programmierung; Andreas de Vries,und Volker Weiss, Ders Slaytları
Diğer Kaynaklar Algoritma ve Programlama Mantığı H. Burak TUNGUT, Temel Programlama Mehmet TEKDAL,C programlama Temelleri Timur KARAÇAY, Problem Solving and Program Design in C, by Jeri R. Hanly Eliot B. Koffman. (6th Edition)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Kaynaklar, İnteraktif Slaytlar
Ödevler Algoritma ve akış diyagramı, C fonksiyonel programa
Sınavlar Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Proje 10
Kısa Sınav 2 10
Yoklama (Devam Zorunluluğu %80) 14 5
Ara Sınav 1 25
Final Sınavı Min Başarı / Geçme Notu: DD %40 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı    50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları   Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mekatronik alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir.   X      
2 Sanayide kullanılan mekanik, elektrik ve elektronik elemanlarını bilir, üretim ve uygulama yöntemlerini etkin olarak kullanır.          
3 Alanı ile ilgili sistem tasarlamayı ve üretimini yapma yetkinliğine sahiptir.          
4 Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.        
5 Bir mekatronik projesinin tasarımından raporlamasına kadar olan aşamalarını bilir, ihtiyaç analizi yapabilir ve katalog verilerini anlayarak uygulayabilir.          
6 Basit kontrolden karmaşık yapay zeka uygulamalarına kadar kontrol yöntemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar.     X    
7 Üretim proseslerini tanımlar, bunlarla ilgili yazılımsal ve donanımsal üretimi konusunda yeterliliğe sahip olur.     X    
8 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır.           
9 Bağımsız çalışmada karar verebilir, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilir ve uyum sağlayabilir.          
10 Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.          
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olarak mezun olur.          
12 Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.       X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödev 2 5 10
Kısa sınav 2 4 8
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     108
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.32
Dersin AKTS Kredisi     4